شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایزه

درخشش انیمیشن ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک یونان


درخشش انیمیشن ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک یونان

انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» برنده جایزه «بهترین موسیقی» از پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک و انیمیشن «چانیارتون» یونان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی برنده جایزه «بهترین موسیقی» از پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک و انیمیشن «چانیارتون» یونان شد که انیمیشن «قدم یازدهم» نیز به بخش مسابقه این رویداد هنری راه یافت.

بهنام معیریان آهنگ‌سازی انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» را برعهده داشته است.

انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» به کارگردانی صادق جوادی براساس کتابی با همین نام نوشته احمدرضا احمدی و انیمیشن «قدم یازدهم» ساخته مریم کشکولی‌نیا براساس کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس ساخته شده‌اند که هر دو از تولیدات سال 1398 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌آیند.

فیلم‌های راه‌یافته به بخش‌های مختلف مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک و انیمیشن «چانیارتون» یونان، برای دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، بهترین فیلم کوتاه دانشجویی، بهترین فیلم خلاق، بهترین موسیقی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم از نگاه مخاطب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

هر دو انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای 22 و 25 شهریور ماه 1400 (13 و 16 سپتامبر 2021) به صورت آنلاین پخش شدند.

بر اساس این خبر، در سال 2019 نیز انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک و انیمیشن «چانیارتون» حضور داشت.

پنجمین جشنواره بین‌المللی کمیک و انیمیشن «چانیارتون»  از 22 شهریور ماه جاری تا 6 مهر 1400 (13 تا 28 سپتامبر 2021) در شهر چانیار کشور یونان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/