شهرخبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/آغاز هفته با خروج ۸۵۰میلیارد تومانی حقیقی‌ها از بازار

افراد حقیقی در بورس امروز ۸۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام پالایش نفت اصفهان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۸۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۵هزار و ۹۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی هزار و ۵۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۴درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه گذاری‌ها» و «محصولات کاغذی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «رمپنا» و «شتران» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «آریان»، «چکاوهح» و «مدیریت» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان بیش از ۷۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری پارس آریان با برتری ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۸۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۴۰میلیارد تومان بود.

2

1