شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#طالبان

طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر به صلح می‌رسند؟/ برنامه جدید چیست؟

رئیس جمهور تاجیکستان ضمن تاکید بر تامین آتش‌بس، برای میانجیگیری و میزبانی از مذاکرات طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر اعلام آمادگی کرد.

طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر به صلح می‌رسند؟/ برنامه جدید چیست؟

به گزارش منیبان؛ «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان پس از رایزنی با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و هیئت همراهش در دوشنبه از آمادگی تاجیکستان برای میانجیگیری و میزبانی از مذاکرات طالبان و جبهه مقاومت در پنجشیر خبرداد.

رحمان با اشاره به مسئله پنجشیر گفت: از بین بردن هرچه زودتر نزاع و تشنج در ولایت پنجشیر از طریق اعلام آتش‌بس و بازگشایی راه‌ها برای تامین کمک‌های بشردوستانه از سوی سازمان ملل، صلیب سرخ و دیگر سازمان‌های بین‌المللی به مردم این منطقه، از مهم‌ترین وظیفه‌های امروزه است.

به گزارش «هشت صبح»، رئیس جمهور تاجیکستان اظهار داشت که این کشور به همراه تاجیکستان همه تلاش‌ها را برای رسیدن به این هدف انجام خواهد داد.

وی با ابراز امیدواری برای تامین صلح و ثبات در افغانستان گفت که منافع همه گروه‌های سیاسی و قومی در افغانستان به آن وابسته است.

طالبان نیز چندی قبل در واکنش به مناقشات تاجیکستان و قرقیزستان در بیانیه‌ای نوشته بود: امارت اسلامی بر هر دو کشور اسلامی و برادر می‌خواهد که تلاش کنید مشکلات خود را از راه گفت‌وگو حل نمایید.

در این بیانیه آمده بود که ما بیش از همه، تجربه عملی در مورد زیان‌های جنگ را داریم؛ آغاز جنگ شاید آسان بنظر برسد، اما جریان عملی جنگ و عواقب و زیان‌های باقیمانده از آن به مراتب بیشتر از آن است که هر دو جهت در صورت تفاهم متحمل ‌می‌شوند.

وبگردی