شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

تشریح برنامه‌های سپاه تهران برای هفته دفاع مقدس توسط سردار حسن‌زاده/ تمرکز بر واکسیناسیون


تشریح برنامه‌های سپاه تهران برای هفته دفاع مقدس توسط سردار حسن‌زاده/ تمرکز بر واکسیناسیون

فرمانده سپاه تهران گفت: علاوه بر برنامه‌های متعدد، چندهزار برنامه محله‌محور اجرا خواهد شد و یکی از مهمترین برنامه‌ها اجرای طرح شهید سلیمانی است که در این مرحله تمرکز روی واکسیناسیون است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس دفاع همه‌جانبه با حضور همه اقشار مردم بود.

وی افزود: این ویژگی امروز هم در عرصه‌های مختلف وجود دارد. در 29 تیرماه 1366 قطعنامه 598 پذیرفته شد. بعد از گذشت 42 سال از آغاز دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها به خاطر ایثار مردمی ما نه‌تنها د داخل مرزها بلکه در خارج از مرزها هم این فرهنگ به عنوان یک الگو پذیرفته شده است.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: امروز شیرینی و حلاوت پیروزی جبهه مقاومت به برکت خون شهدای دفاع مقدس ما است. امروز جبهه استکبار عاجز از کنترل این فرهنگ است و شاهد هستیم به برکت این فرهنگ که فرهنگ مقاومت است جبهه استکبار چاره‌ای جز پذیرش افول خود ندارند.

فرمانده سپاه تهران تصریح کرد: همه این دستاوردها به برگت خون دفاع مقدس است. هرچه بیشتری پیش می‌رویم شاهد اقتدار و عزتمندی جبهه انقلاب و مقاومت هستیم و به موازات آن جبهه استکبار ضعیف‌تر شده و شکست‌های سریالی را تجربه می‌کند که نمونه آن تجربه شکست آمریکا در افغانستان بود.

وی در تشریح برنامه‌های سپاه تهران بزرگ در هفته دفاع مقدس عنوان کرد:  سپاه تهران بزرگ برای امثال هم برنامه‌های متنوع و مدونی پیش‌بینی کرده است. یکی از مهمترین برنامه‌های ما انعقاد تفاهم‌نامه بین سپاه تهران و شهردار تهران بود که در آن تمام مسایل برای تشریک مساعی در هفته دفاع مقدس قید شده است و به تمام سلسله مراتب سپاه و شهرداری ابلاغ شدت است. در تهران بزرگ چهار رزم نمایش در چهار نقطه تهران داریم. بزرگترین رزم نمایش ما در بوستان ولایت رقم می‌خورد و در زمینی به مساحت 30 هکتار انجام می‌شود و صحنه‌های نزدیک به دفاع مقدس در آن بازسازی می‌شود. عملیات والفجر هشت هم در دریاچه شهدای خلیج فارس بازسازی می‌شود. در بوستان ولایت در حقیقت مردم چند ساعت در شرایط دفاع مقدس قرار می‌گیرند و حضور در کانال کمیل با همان شرایط دفاع مقدس را تجربه می‌کنند. در بوستان آزادگان در مقبره شهدای دانشگاه امام حسین(ع) هم یک مجموعه رزم نمایش خواهیم داشت.

سردار حسن زاده گفت: 110 نقطه شناسایی شده است که با همکاری شهرداری و راهور که در آنها برنامه زنده اجرا می‌شود. در اکثر این نقاط ایستگاه سلامت هم در قالب طرح شهید سلیمانی برقرار می‌شود. تجلیل از 6000 جانباز نیز از دیگر برنامه‌های سپاه تهران در هفته دفاع مقدس است. همچنین در این هفته شاهد فضاسازی محیطی در شهر تهران خواهیم بود که توسط پایگاه‌های بسیج انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: بیش از 1000 یادواره شهدای مجازی و در فضای باز برگزار می‌شود که برخی از آنها نیز آغاز شده است. همچنین 1000 برنامه تحت عنوان آبروی محله در جلوی درب منازل شهدا برگزار می‌شود. در تهران 22 هزار شهید داریم و اگر بتوانیم این مراسم آبروی محله را برگزار کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم. دیدار با خانواده‌های شهدا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین در این هفته از چند عنوان کتاب رونمایی خواهد شد. علاوه بر این برنامه‌ها چندهزار برنامه محله‌محور اجرا خواهد شد اما یکی از مهمترین این برنامه‌ها اجرای طرح شهید سلیمانی است که در این مرحله تمرکز روی واکسیناسیون است. بنا داریم اجرای طرح شهید سلیمانی را به اوج برسانیم که آثار آن شامل کاهش مرگ و میر و بستری‌ها خواهد بود . امیدواریم بتوانیم 110 امین رزمایش حیات‌بخش مقابله با کرونا را نیز در هفته دفاع مقدس برگزار کنیم. تعداد قابل توجهی هم دستگاه اکسیژن‌ساز توسط بسیج و خیرین تهیه شده است که تعداد آن به دو هزار کپسول اکسیژن و 250 دستگاه اکسیژن‌ساز رسیده است. بنا داریم این تعداد را به 10 هزار کپسول و 1000 دستگاه اکسیژن‌ساز برسیم. بنا داریم برنامه جاماندگان حسینی را در تهران با رعایت تمام شیوه‌نامه‌ها برگزار کنیم که فعلا در حال برگزاری جلسه برای برنامه‌ریزی چگونگی اجرای آن هستیم.

انتهای پیام/