شهرخبر

در تماسی تلفنی مطرح شد؛

وزاری خارجه آلمان و انگلیس بر احیای مذاکرات برجامی تاکید کردند

وزاری خارجه آلمان و انگلیس بر احیای مذاکرات برجامی تاکید کردند

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور با همتای جدیدش در انگلیس گفتگویی پیرامون مسائل بین دو کشور و همچنین از سرگیری سریع گفتگوهای مربوط به برجام، انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه آلمان با انتشار پیامی توییتری، از گفتگوی تلفنی «هایکو ماس» وزیر امور خارجه این کشور با «لیز تراس» همتای انگلیسی خود خبر داد.

مسائل مرتبط با سیاست خارجی، امنیت و همچنین مذاکرات مرتبط با توافق برجام، محور گفتگوی ماس و تراس بوده است.

وزارت خارجه آلمان در این توییت نوشت «تماس تلفنی هایکو ماس وزیر امور خارجه و لیز تراس وزیر خارجه جدید انگلیس: ما به همکاری نزدیک انگلیس و آلمان در زمینه سیاست خارجی و امنیت ادامه می دهیم. توافق شد که نیاز مبرم به مذاکرات مجدد با ایران در مورد برجام وجود دارد».

وزاری خارجه آلمان و انگلیس بر احیای مذاکرات برجامی تاکید کردند

گفتگوی مذکور در حالی صورت گرفته است که پیشتر سه کشور اروپایی عضو برجام شامل انگلیس، فرانسه و آلمان، با صدور بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار توقف سریع فعالیت تولید اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد و بالاتر از سوی ایران شده بودند.

کشورهای فوق در این بیانیه ادعا کرده اند که ایران هیچ دلیل موجه غیرنظامی برای چنین فعالیت‌هایی که دانش مورد نیاز برای استفاده در ساخت سلاح هسته‌ای را در اختیارش قرار می‌دهد، ندارد.

پیشتر نیز «ماریا ادباهر» (Maria Adebahr) سخنگوی وزارت خارجه آلمان بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی و تداوم انفعال اروپا در خصوص تعهداتش در قبال توافق بین المللی برجام، ابراز امیدواری کرده بود که ایران خیلی سریع به نشست وین بازگردد.