شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ

افشاگری ترامپ علیه دامادش/ او بیشتر از آمریکا به اسرائیل وفادار است

کدخبر: 441301
بر اساس افشاگری یک کتاب نوشته شده از سوی دو خبرنگار واشنگتن پست، دونالد ترامپ پیشتر طی نشستی در کاخ سفید گفته بود که دامادش جارد کوشنر بیشتر از آنکه به آمریکا به عنوان وطنش وفادار باشد به اسرائیل وفادار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، باب وودوارد و رابرت کاستا، خبرنگاران واشنگتن پست در این کتاب افشاگر خود تحت عنوان کتاب "خطر" نوشتند: می‌دانید، ترامپ در نشستی شوخی کرده و دامادش جارد کوشنر که بزرگ شده یک خانواده یهودی ارتدوکس امروزی بوده و مشغول به کار روی صلح خاورمیانه بوده را به تمسخر گرفته و گفت، جارد بیشتر به اسرائیل وفادار است تا آمریکا.

این نخستین بار نبوده که ترامپ به استعاره وفاداری دوگانه یا این تلقی یهودستیزانه که یهودیان آمریکا بیشتر به اسرائیل وفادارند تا آمریکا پرداخته است. گروه موسوم به لیگ ضد افترازنی عنوان کرده است: وارد ساختن اتهام عدم وفاداری قرنها برای اذیت و آزار، به حاشیه راندن و آزردن مردم یهود استفاده شده است.

ترامپ در آوریل ۲۰۱۹ خطاب به گروهی از مستمعین یهودی آمریکا گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل، "نخست وزیر شما" است.

ترامپ در اوت ۲۰۱۹ همچنین گفت، یهودیان آمریکا که به دموکراتها رای می دهند یا "کاملا فاقد دانش و یا شدیدا بدون وفاداری هستند".

روزنامه واشنگتن پست در سپتامبر ۲۰۲۰ گزارش کرد که ترامپ در گفتگوی تلفنی با قانونگذاران یهودی گفته است که یهودیان "به هم وفادارند و تنها به فکر خودشان هستند".

این رئیس جمهور سابق آمریکا و همپیمانان جمهوریخواهش مکررا دموکرات‌ها را که از دولت اسرائیل انتقاد می‌کنند متهم به یهودستیزی می‌کنند. در دسامبر ۲۰۱۹ ترامپ فرمانی اجرایی علیه یهودستیزی در کالجها  را امضا کرد که به گفته منتقدان باعث محدود شدن آزادی بیان می‌شود. منتقدان گفتند این فرمان اجرایی به دنبال هدف گرفتن جنبشهای منتقد سیاستهای دولت صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها است.