شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رزمایش#بلاروس#نیروهای مسلح

رزمایش "غرب-۲۰۲۱" توانایی رزمی بالای نظامیان روسیه و بلاروس را نشان داد


رزمایش "غرب-2021" توانایی رزمی بالای نظامیان روسیه و بلاروس را نشان داد

نائب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تأکید کرد که مانورهای نظامی-راهبردی روسیه-بلاروس "غرب-۲۰۲۱"، هماهنگی کامل در مدیریت نظامی و آمادگی و توانایی رزمی بالای نیروهای نظامی روسیه و بلاروس را نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که مراسم رسمی پایان مانورهای نظامی-راهبردی روسیه-بلاروس "غرب-2021" روز جمعه در منطقه نظامی بریستسکی برگزار شد.

در این مراسم مقامات بلندپایه نظامی، از جمله سرتیپ "سرگئی ایستراکوف" معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه، ژنرال "ویکتور خرنین" وزیر دفاع بلاروس و همچنین سرهنگ "ویکتور ژیتنیک" معاون فرمانده نیروهای مسلح قزاقستان شرکت داشتند.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، سرتیپ ایستراکوف در این مراسم یادآور شد که ارگان‌های فرماندهی و کنترل نظامی روسیه و بلاروس در جریان مانورهای سال جاری "غرب" بطور کامل هماهنگی و تعامل در اقدامات خود و سطح بالای مشارکت در اجرای عملیات نظامی مختلف را به اثبات رساندند و تمامی اهداف در نظر گرفته شده برای این مانورها که در جهت تأمین منافع ملی و امنیت دو کشور است، حاصل شده است.

به گفته وی، تمامی واحدها و نیروهای شرکت کننده در مانورهای "غرب-2021" آمادگی و توانایی رزمی بالای خود در اجرای وظایف دشوار نظامی و انجام عملیات مشترک را با خوبی به نمایش گذاشتند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این مراسم تأکید کرد که نیروهای نظامی روسیه و بلاروس آمادگی کامل خود برای دفاع و تأمین تمامیت ارضی دولت متحد روسشیه-بلاروس را ثابت کردند.

کلیه نیروهای نظامی شرکت کننده در این مانورها، روز جمعه در مقابل مقامات نظامی بلندپایه کشورهای شرکت کننده رژه رفتند.

در مانورهای نظامی-راهبردی روسیه-بلاروس "غرب-2021" حدود 200 هزار نیروی نظامی، بیش از 80 هواپیما و بالگرد، حدود 760 دستگاه تانک، از جمله چند مدل تانک جدید، بیش از 240 واحد تجهیزات فنی و تسلیحات نظامی مشارکت داشتند.  

علاوه بر واحدهای نظامی روسیه و بلاروس، نیروهای نظامی از کشورهای ارمنستان، هند، قزاقستان، قرقیزستان و مغولستان نیز در مانورهای سال جاری شرکت داشتند.

انتهای پیام/