شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#جدید#دارای

مصوبه کمیسیون قضایی مجلس درباره اعتبار اسناد رسمی در دادگاه


مصوبه کمیسیون قضایی مجلس درباره اعتبار اسناد رسمی در دادگاه

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: با مصوبه جدید این کمیسیون از این پس تنها اسناد رسمی در دادگاه‌ها دارای اعتبار است و اسناد عادی فاقد اعتبار خواهد بود.

حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از آغاز رسیدگی ب طرح اصلاح قانون اعتبار اسناد رسمی در این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.

وی با بیان اینکه درجلسه اخیر کمسیون حقوقی و قضایی 2 ماده از طرح اصلاح قانون اعتبار اسناد رسمی بررسی و تصویب شد، افزود: بر اساس ماده یک؛ مصوبات اسناد رسمی در دادگاه دارای اعتبار و اسناد عادی فاقد اعتبار خواهد بود و در محاکم پذیرفته نخواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی بیان کرد:همچنین بر اساس ماده دوم طرح مذکور مقرر شد املاک و بنگاه‌ها بتوانند با دسترسی به سامانه دفاتر اسناد رسمی مقدمات کار برای خرید و فروش و انجام معامله را فراهم سازند.

به گزارش تسنیم، مطابق مواد قانون مدنی : اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مأمورین رسمی ، در حدود صلاحیت آن ها و بر طبق مقررات قانونی ، تنظیم شده باشند رسمی است .

تعریف سند عادی : سندی است که حداقل امضاء داشته باشد و تنها سند عادی که بدون امضاء سندیت دارد دفتر تجارتی تاجر است .

انتهای‌پیام/