اسماعیل حلالی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به پیروزی پرسپولیس برابر نماینده تاجیکستان و صعود سرخ ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: تصور من بر این است بازیکنان استقلال تاجیکستان در این دیدار از ما ترسیده بودند و با استرس ویژه ای در این دیدار حضور پیدا کردند. تاجیکی ها برخلاف این که در این بازی از امتیاز میزبانی و حضور هواداران شان سود می بردند اما مشخص بود که از پرسپولیس واهمه داشتند و با استرس بالا کار را دنبال می کردند. آنها در این بازی سعی داشتند از تک موقعیت ها و اشتباهات پرسپولیس استفاده کنند که این فضا برای آنها ایجاد نشد. البته من فکر می کردم در نیمه دوم رودن کاری استقلال تغییر کند اما این اتفاق رخ نداد و در نیمه دوم هم پرسپولیس حاکم مطلق زمین و توپ بود. 

او افزود: شاید خیلی ها براین باور بودند که گل دیرهنگام پرسپولیس روی اتفاقات و خلاقیت فردی شکل گرفت اما در مجموع کفه ترازو در طول 90 دقیقه به سمت ما سنگین بود و در دیداری که پرسپولیس می توانست از موقعیت های زیادی که در باکس حریف ایجاد کرده بود، استفاده بهتری داشته باشد، با تک گل دیرهنگام مهدی ترابی مجوز صعود به مرحله بعد را به دست آوردیم.

اسماعیل حلالی در خصوص شرایط دو خرید جدید پرسپولیس خاطرنشان کرد: بالاخره این نفرات تازه به تیم ملحق شده اند و برای رسیدن به شرایط ایده آل زمان می خواهند اما دو بازیکن جدیدی که در این بازی فرصت حضور در ترکیب را به دست آوردند، در مجموع بد کار نکردند و به نظر من با گذشت زمان سطح آمادگی و هماهنگی شان با تیم بالاتر خواهد رفت و با شرایط جدید بیشتر خو می گیرند.

این پیشکسوت پرسپولیس در ادامه در مورد حریف بعدی تیم گل محمدی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار برنا گفت: ما از این به بعد نباید به نام و نشان تیم هایی که روبروی مان قرار می گیرند، توجه کنیم. پرسپولیس در کوتاه ترین مسیر تا رسیدن به فینال و قهرمانی در آسیا قرار دارد و نباید به اسم، آوازه و حتی مهره های چند میلیون دلاری الهلال فکر کند. پرسپولیسی ها نباید الهلال را بزرگ کنند. این تیم و دیگر تیم های غرب آسیا هر چقدر هم اسامی بزرگی را داشته باشند نمی توانند به گرد پای پرسپولیس هم برسند. اگر چه در مسیر قهرمانی پرسپولیس در آسیا کمبودهایی احساس می شود اما فاکتورهایی مثل همدلی، همبستگی و رفاقت حاکم در این باشگاه کمبودها را تا حدودی پوشش می دهد. 

او در پایان تاکید کرد: امیدوارم پس از دو حضور در فینال و نایب قهرمانی در آسیا، امسال نوبت قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فرارسیده باشد و این تیم بتواند با عبور از سد دو حریف غرب آسیا به فینال رسیده و در نهایت امسال با کسب  جام قهرمانی در آسیا افتخارات خود را با قهرمانی مهم و ارزشمندی تکمیل کند.