شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#آلمان

براساس آخرین گزارش ها؛

آلمان بازگشایی سفارت خود در افغانستان را رد کرد

آلمان بازگشایی سفارت خود در افغانستان را رد کرد

آلمان اعلام کرده که در حال حاضر با توجه به شرایط افغانستان، هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی سفارت خود در کابل ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در واکنش به درخواست طالبان برای بازگشایی سفارت کشورهای اروپایی از جمله آلمان در کابل، حال این کشور اعلام کرده که هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی سفارت خود در افغانستان ندارد.

در همین ارتباط نیز «ماریا ادبار»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در نشست خبری خود و در حضور خبرنگاران اعلام کرد که به طور قطع برلین طی روزهای آینده هیچ برنامه‌ای برای افتتاح هیئت دیپلماتیک در کابل ندارد.

آلمان و سایر کشورهای غربی اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن رسمی دولت طالبان را تا زمانی که این گروه به حقوق بشر احترام نگذارد، نخواهند پذیرفت.

با این حال پیشتر «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در گفتگو با نشریه آلمانی «ولت آم زونتاگ» از دولت آلمان و سایر کشورها درخواست کرده بود به کمک‌های مالی و بشردوستانه خود ادامه دهند و با افغانستان در رابطه با مسائل مربوط به درمان، کشاورزی و آموزش همکاری کنند. سخنگوی طالبان همچنین گفته بود که این گروه مایل است روابط دیپلماتیک رسمی و مستحکمی با برلین داشته باشد.

همچنین «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر»، وزیر دفاع آلمان به تازگی در گفتگویی اعلام کرد که آلمان باید با دیپلماسی بسیار هوشمندانه و ماهرانه در قبال طالبان رفتار کند و گفتگو با این گروه به معنی به رسمیت شناختن حکمرانی آن‌ها در کابل نیست.