شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا
بررسی عامل افزایش بستری در مناطق پرخطر کرونایی ایران

آمار کرونا امروز 26 شهریور/ رشد دوباره بستری‌در شمال و شمال غربی کشور+ نمودار

کدخبر: 441138
ا : اقتصادنیوز: بررسی آماری از میزان بستری ها تا روز 26 شهریور 1400 نشان میدهد باوجود کاهش در متغیرهای کرونایی کشور اما در سه استان شمال و شمال غربی کشور شاهد رشد بستری های کرونایی بوده ایم. آمارها نشان از احتمال سرایت بیماری از کشور ترکیه در روزهای اخیر داشته اند.

به گزارش اقتصادنیوز ، آمار های بیماری کرونا در مجموع استانهای کشور در روزهای پایانی تابستان 1400 روندی نزولی به خود گرفته است. این کاهش بیشتر در آمارهای ابتلا و بستری روزانه مشهود بوده، اما هنوز در آمار مرگ و میر روندهای خطرناکی از خود را به ثبت می رساند.

شاخص های بیمارستانی کرونا اعم از بستری عادی و بیماران بدحال کرونایی نشان می دهد در روزهای اخیر تعداد بستری های عادی در سطح کشور از مرز روزی 3 هزار نفر پایین تر آمده و در بخش بدحالان نیز این رقم از کانال 7 هزار تن در هر روز فروکش کرده است.

با این حال بررسی آمارها به تفکیک استانی در این روزها نشان می دهد خطر بیماری در غرب کشور در حال افزایش است.

کرونا

کاهش متغیر های نگران کننده کرونایی در پایان تابستان

طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان در روز 26 شهریور ماه 17 هزار و 605 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که نسبت به روزهای قبل کاهشی محسوس داشته است. از این میزان 2 هزار و 567 نفر در بیمارستان ها در بخش عادی بستری شده و 6 هزار و 902 نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

این در حالی است که مرگ ومیر روزانه برابر با 362 نفر بوده و نشان می دهد متغیر سیاه کرونایی هنوز در موقعیت خطرناکی قرار دارد.

کرونا

بررسی بستری های سطح کشور در 90 روز گذشته

وزارت بهداشت و درمان در آخرین اطلاعیه خود گزارشی را از وضعیت بستری های روزانه بیماری در کشور منتشر کرده است. طبق این اعلام، وضعیت بستری های روزانه کرونا به غیر از چند استان کشور در مسیری نزولی قرار گرفته است.

در این بررسی مشاهده می شود استان های غربی کشور روندی صعودی را در بستری های روزانه کرونایی آغاز کرده اند. در برخی استان های شمالی کشور نیز در عین نزولی بودن آمارها اما جهت تقعر منحنی بستری ها رو به بالا بوده و نشان از احتمال افزایش بستری در روزهای آتی را در بردارد.

کرونا

احتمال افزایش در بستری های شمال کشور

بررسی 90 روزه آمار بستری های بیماری کرونا در کشور نشان می دهد در بیشتر استان های کشور این شاخص در مسیر نزولی قرار گرفته و در حال سقوط است.

در این میان در برخی استانها جهت تقعر محنی بستری ها رو به بالا بوده است. استان هایی نظیر گیلان، مازندران و گلستان.

این اتفاق از لحاظ آماری نشان از احتمال افزایش در متغیر بستری روزانه در روزهای آتی را در برداد.

کرونا

رشد بستری های کرونا در غرب کشور

تمرکز مطالعه در آمارهای غرب کشور در استان هایی مانند آذربایجان غربی و کردستان نشان می دهد برخلاف استان های دیگر در این مناطق شاهد رشد بستری ها در بیماری کرونا هستیم. در آذربایجان غربی تعداد بستری های روزانه در سطح روزانه 470 نفر و در کردستان در میزان 220 نفر قرار داشته است.

نمودارهای این متغیر در استان های غربی نشان از مسیر صعودی بستری های روزانه در این مناطق داشته است. در استان کرمانشاه نیز وضعیت بستری های کرونایی ناپایدار بوده و سومین استان خطرناک کرونایی در این بررسی محسوب می شود.

میزان این شاخص در استان کرمانشاه اکنون در سطح 300 نفر قرار دارد.

در بقیه استان های کشور اما وضعیت آماری شاخص بیمارستانی ویروس کووید 19 نزولی بوده و در حال کاهش است.

اما چه عاملی می تواند در پس این افزایش در استان های شمال و شمال غربی کشور باشد؟

کرونا

سبقت آمار ابتلا به کرونا در ترکیه از ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونایی در ایران در روزهای قبل تا سطح روزانه 30 هزار نفر بوده و از ابتدای شهریور تا کنون رفته رفته کاهشی مستمر پیدا کرده است.

این در حالی است که طبق بررسی های آماری مشاهده می شود در کشور ترکیه این مسیر در شهریور امسال روندی معکوس را پشت سر گذاشته است.

طبق داده های جهانی کرونایی در کشور ترکیه مشاهده می شود تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ترکیه در روزهای ابتدایی سومین ماه تابستان در سطح 18 هزار نفر بوده و تا به امروز با افزایشی مستمر به سطح 28 هزار نفر در هر روز ارتقا پیدا کرده است.

این افزایش مستمر در ابتلای ترکیه می تواند یکی از احتمالات سرایت بیماری کرونایی در استان های مجاور این کشور بوده و بر میزان بستری در استان های شمال و شمال غربی کشور افزوده باشد.

کرونا