شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#ریاست جمهوری

نتایج نظرسنجی ها نشان داد؛

افول معنادار محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در اذهان عمومی

افول معنادار محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در اذهان عمومی

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در پی سوء مدیریت وی در مقابله با بحران کرونا در این کشور، به کمترین میزان ممکن از زمان آغاز ریاست جمهوری وی رسیده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نظرسنجی های اخیر نشان می دهد میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پی سوء مدیریت وی در مقابله با بحران کرونا در این کشور، به کمترین میزان ممکن از زمان آغاز ریاست جمهوری وی رسیده است.

بر اساس این گزارش، نظر سنجی های مؤسسه تحقیقاتی رویترز نشان می دهد میزان محبوبیت جو بایدن از نیمه ماه آگوست به این سو، به شدت کاهش یافته که ناتوانی دولت وی در مقابله با کرونا و همچنین شکست فاجعه بار این کشور در جنگ افغانستان دو عامل اصلی کاهش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا بشمار می روند.

گفته می شود بسیاری از جمهوریخواهان و طرفداران آنها در جامعه آمریکا، سیاست های بایدن در خصوص لزوم استفاده از ماسک و واکسیناسیون را زیاده روی دانسته و کاخ سفید را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

بر اساس نظرسنجی های جدید، میزان توانایی دولت بایدن در مقابله با ویروس کرونا به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و البته تنها ۴۸ درصد از مردم آمریکا با سیاست های وی در خصوص مقابله با کرونا موافق هستند.

البته بایدن همچنان در قیاس با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا که تنها از ۳۸ درصد رأی موافق آمریکایی ها بهره مند بود، از سطح محبوبیت بیشتری برخوردار است.