شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#طالبان#افغانستان#نخست وزیر#پاکستان

عمران خان: طالبان به تعهداتش برای ایجاد دولت فراگیر عمل کند


عمران خان: طالبان به تعهداتش برای ایجاد دولت فراگیر عمل کند

نخست وزیر پاکستان از طالبان خواست تا به تعهداتش برای ایجاد یک نظام فراگیر در افغانستان که حضور نمایندگان همه اقوام این کشور را دارد، عمل کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در نشست سران سازمان همکاری شانگهای از طالبان خواست تا به تعهداتی که داده است، بویژه برای ایجاد یک نظام فراگیر با حضور نمایندگان همه اقوام این کشور عمل کند.

وی با تاکید بر احترام به حقوق همه مردم افغانستان گفت که باید اطمینان حاصل شود که افغانستان هرگز به پناهگاهی امن برای تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود.

نخست وزیر پاکستان افزود که پس از تصرف افغانستان توسط طالبان و خروج نیروهای خارجی از این کشور، «واقعیت جدیدی» در افغانستان شکل گرفته و تصریح کرد: «این که همه تحولات بدون خونریزی‌، جنگ داخلی و بدون خروج دسته جمعی پناهندگان رخ داده، باید مسئله تسکین دهنده‌ای باشد».

به گزارش «هشت صبح»، عمران خان ادامه داد که به نفع جامعه بین‌المللی است که نسبت به عدم درگیری مجدد در افغانستان و برقراری ثبات در این کشور اطمینان حاصل شود.

وی با اظهار اینکه جلوگیری از بحران انسانی و اقتصادی از اولویت‌های فوری در افغانستان است، اضافه کرد که دولت قبلی افغانستان نیز بشدت به کمک‌های خارجی وابسته بود و حذف و لغو این کمک‌ها کمک‌ها می‌تواند منجر به فروپاشی اقتصاد افغانستان شود.

انتهای پیام/.