شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن آنفلوانزا

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا را شهریور و مهرماه دانست و گفت: احتمال اینکه یک نفر به طور همزمان به بیماری کرونا و آنفولانزا مبتلا شود وجود دارد.

به گزارش مشرق، چه بخواهیم و چه نخواهیم انگار کرونا قرار نیست حالا حالاها دست از سر ما بردار و یا حتی ما را فراموش کند. این در حالی است مقام‌های ارشد سازمان جهانی بهداشت می‌گویند کووید-۱۹ به رغم واکسیناسیون گسترده و برنامه‌های تزریق واکسن تقویتی ریشه کن نخواهد شد و حتی اعلام کرده اند فکر می‌کنیم که ویروس فعلا با ما خواهد بود و مانند ویروس‌های همه گیری آنفولاآنزا تحول پیدا خواهد کرد و به ویروس‌های دیگر تبدیل می‌شود که بر روی بدن ما تاثیر خواهد داشت. نکته قابل توجه آن است که حالا که همه چشم‌ها به تغییر و تحولات کرونا و بلاهایی است که او بر سر ما می‌آورد نباید بیماری و ویروس آنفولانزا را فراموش کنیم و لازم است مثل سال‌های قبل از شیوع بیماری کرونا که در فصل پاییز مورد توجه قرار می‌گرفت حالا هم به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حسین کیوانی، ویروس شناس و استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای تنفسی که اصطلاحا می‌گویند بیماری مزمن تنفسی، مادران باردار باید واکسن آنفولاآنزا را تزریق کنند.

او با بیان اینکه شهریور ماه و مهر ماه بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا است، افزود: کودکان ضرورتی ندارد که این واکسن را تزریق کنند، اما اگر دارای نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های این چنینی باشد لازم است که واکسن آنفولاآنزا را تزریق کنند.

کیوانی ادامه داد: واکسن کرونا در مقابل بیماری آنفولانزا ایمنی ایجاد نمی‌کند.

این استاد ویروس شناسی تصریح کرد: احتمال اینکه یک نفر به طور همزمان به بیماری کرونا و آنفولانزا مبتلا شود وجود دارد. در کشور ما سیستمی که بتواند تشخیص دهد که فرد به کرونا یا به آنفولانزا مبتلا شده است وجود دارد همچنین حتی می‌توان با روش این دو بیماری را از یکدیگر تفکیک کرد.

کیوانی بیان کرد: چنین سیستمی در حال حاضر در کشور موجود است و حتی به صورت داخلی نیز تولید می‌شود.

منبع: برنا