به گزارش برنا، طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره انتخاب رئیس سازمان سینمایی شنیده شده است که در حال حاضر محمد خزاعی محتمل‌ترین گزینه برای سکان ریاست سازمان سینمایی به نظر می‌رسد.

خزاعی تهیه‌کننده سینمای ایران سابقه برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر و مقاومت را به عنوان دبیر در کارنامه خود دارد. «قلاده‌های طلا»، «امپراطور جهنم» و «سرو زیر آب» از آثاری است که خزایی تهیه‌کنندگی آن‌ها را بر عهده داشته است و به نظر می‌رسد که با محمدمهدی اسماعیلی برای قرار گرفتن در این سمت به توافق رسیده و طی روزهای آینده به عنوان رئیس سازمان سینمایی معرفی خواهد شد.

پیش‌تر نام شهاب اسفندیاری نیز به عنوان گزینه‌های اصلی ریاست سازمان سینمایی شنیده می‌شد. او دارای مدرک دکترای رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» از دانشگاه ناتینگهام انگلستان است. اسفندیاری نه تنها به عنوان تهیه کننده در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است، بلکه آثار مکتوبی را هم در حوزه سینما منتشر کرده که از جمله این آثار می‌توان به کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» اشاره کرد.

محمد احسانی مدیر شبکه نسیم که بارها برای ریاست سازمان سینمایی نامش مطرح شده است نیز از گزینه‌های احتمالی قرار گرفتن در این سمت به نظر می‌رسد.

از دیگر گزینه‌ها که احتمال حضورشان در سمت ریاست سازمان سینمایی کمرنگ‌تر شده می‌توان به محمدرضا عباسیان، سید محمود رضوی و جواد رمضان‌نژاد اشاره کرد.