شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#جدید

تولید مجازی؛ ایده‌ای جدید برای کاهش هزینه‌ها در سینما


تولید مجازی؛ ایده‌ای جدید برای کاهش هزینه‌ها در سینما

یکی از تهیه‌کنندگان می‌گوید طی سال‌های اخیر بسیاری از تهیه‌کنندگان سینما با استفاده از تکنولوژی تولید مجازی توانسته‌اند هزینه‌های ساخت فیلم را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فاطمه غفاری، تهیه‌کننده و سازنده فضاهای مجازی در صنعت سینمای ایران به تغییر نوع نگاه و ساخت فیلم در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر بسیاری از فیلمسازان در اقصی نقاط دنیا به ساخت فیلم‌هایی بر پایه تولید مجازی روی آوردند و سعی کردند با استفاده از ظرفیت تکنولوژی‌های جدید به ساخت فیلم بپردازند.

وی ادامه داد: روش تولید در صنعت سینما نسبت به گذشته تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است و هر چه به جلو حرکت می‌کنیم لازم است با تکنولوژی‌های جدید، روزآمد شویم. طی سال‌های گذشته در پرتو استفاده از تکنولوژی تولید مجازی، تهیه‌کننده‌ها توانسته‌اند هزینه‌های تولید خود را با حضور در محیط استودیو کاهش دهند؛ چراکه در این روش، فیلم با تعداد نفرات کمتری تهیه، تولید و منجر به کاهش هزینه‌های ساخت می‌شود.

سینما , سینمای ایران ,

غفاری با اشاره به اینکه در این روش، تمامی فیلم‌ها از سینمایی تا تاریخی در محیط استودیو فیلمبرداری می‌شود، بیان کرد: در روش تولید مجازی با استفاده از نرم‌افزارهای  شبیه‌سازی و در محیطی کاملا استودیویی تمامی قالب‌ها و اجزای فیلم ساخته و پرداخته می‌شود که نسبت به فیلمسازی سنتی مزیت قابل توجهی به شمار می‌آید.

تهیه‌کننده سریال «خط پایان جوش» استفاده از نرم‌افزاها در تولید فیلم را در رندر همزمان (پرداخت صحنه) بسیار مؤثر خواند و خاطرنشان کرد: در گذشته رندر گرفتن، زمان زیادی را از تهیه‌کننده‌ها می‌گرفت اما با راه‌اندازی اولین کارخانه تولید فیلم به روش دیجیتال، دغدغه‌های تولیدکنندگان فیلم نیز در این زمینه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

سینما , سینمای ایران ,

وی با اشاره به اینکه امروزه تقریبا در اکثر نقاط دنیا استفاده از تکنولوژی تولید مجازی گسترش و رواج پیدا کرده است، گفت: ما برای رسیدن به این دانش سال‌ها کار علمی انجام دادیم. در جهان امروز که  تکنولوژی روز به روز زندگی ما را بیش از پیش احاطه می‌کند، لازم است برای ضریب‌بخشی به صنعت سینما و همگامی با تحولات روز این صنعت تحولی نو را آغاز کنیم. اکنون با قاطعیت می‌توانم اعلام کنم که برای ساخت صفر تا صد یک فیلم سینمایی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه در استودیوهای داخلی خودمان آمادگی کامل داریم.

غفاری در پایان به مقاومت برخی فعالان صنعت سینما در مقابل رشد تکنولوژی اشاره کرد و یادآور ساخت: بعضی از افراد فعال در حوزه سینما فکر می‌کنند که با رشد تکنولوژی زمینه‌ برای کم‌کاری آنها در سینما فراهم می‌شود اما در واقع چنین نیست و تکنولوژی‌های سینمایی قصد مقابله با مشاغل سنتی سینما را ندارند.

انتهای پیام/