به گزارش برنا،  از شبکه خبری "ایندیا تودی"، مودی گفت: من عضویت تازه ایران در سازمان همکاری شانگهای را به این کشور تبریک می‌گویم. من همچنین انتخاب عربستان، قطر و مصر به عنوان همکاران جدید گفت و گو را تبریک می‌گویم. 

وی در خصوص پروژه‌های ارتباطی در منطقه اظهار داشت: هرگونه پروژه ارتباطی نمی‌تواند یک طرفه باشد. برای اطمینان از اعتماد متقابل، پروژه‌های اتصال باید مشورتی، شفاف و مشارکتی باشد. باید به تمامیت ارضی همه کشورها احترام گذاشت. 

نخست وزیر هند افزود: هند خواهان روابط تجاری نزدیک‌تر با آسیای مرکزی از طریق بندر چابهار در ایران است. سرمایه گذاری هند در بندر چابهار ایران برگرفته از این هدف است. اگر منطقه می‌خواهد از سوخت‌های فسیلی یا تجارت میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بهره مند شود، ما باید بر ارتباطات تاکید بیشتری بکنیم. هند متعهد به افزایش ارتباط خود با آسیای مرکزی است. ما معتقدیم ملت‌های محصور در خشکی در آسیای میانه می‌توانند از اتصال به بازار بزرگ هند نفع زیادی ببرند. 

وی به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری شانگهای گفت: اکنون زمان مناسبی برای فکر در مورد آینده این سازمان است. بزرگ‌ترین چالش‌ها در این زمینه صلح، امنیت و نبود اعتماد است. ریشه این مشکلات رشد افراط گرایی است و تحولات افغانستان این امر را آشکار ساخته است. 

نارندرا مودی افزود: سازمان همکاری شانگهای باید شبکه‌ای از نهادها و سنت‌های اسلامی انعطاف پذیر، معتدل و فراگیر را گسترش دهد. 

نخست وزیر هند در این خصوص توضیح داد: منطقه آسیای میانه به صورت سنتی فرهنگی فراگیر داشته است. ما شاهد رشد سنت‌هایی مانند صوفیان در این کشورها و گسترش آن به سایر نقاط در منطقه بوده‌ایم. کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید جوانان ما را به سوی علم و فکر منطقی هدایت کنند. ما می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان خود را با یکدیگر ادغام کنیم.