شهر خبر

نماینده نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس مطرح کرد؛

استاندارفارس درحداین استان باشد/گزینه های پیشنهادی مجمع نمایندگان

استاندارفارس درحداین استان باشد/گزینه های پیشنهادی مجمع نمایندگان

شیراز- نماینده مردم شهرستان‌های نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر کشور می خواهیم که استانداری در حد فارس و از نیروهای جهادی و انقلابی برای این استان انتخاب کند.

فرهاد طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی پیرامون انتخاب استاندار فارس توضیح داد: تا امروز ما هم اطلاعی از انتخاب استاندار برای فارس نداریم زیرا قانونا انتخاب استاندار از اختیارات رئیس جمهور و وزیر کشور است.

وی ادامه داد: البته باید به این موضوع هم توجه داشت که ما به عنوان نمایندگان و خادم ملت دغدغه انتخاب استانداری کارآمد، توانا و ترجیحاً بومی برای استان فارس را داریم و به دلیل اینکه این موضوع خواسته و مطالبه عموم است ماهم به عنوان نمایندگان مردم انتظار داریم که فردی آشنا و آگاه به استان انتخاب شود.

این نماینده مردم شهرستان‌های نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از وزیر کشور درخواست داریم استانداری در خور شأن مردم استان برای فارس انتخاب شود، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجمع نمایندگان فارس گزینه‌ای را پیشنهاد کرده است، اظهار کرد: به طور حتم نمایندگان قانونا در انتخاب استاندار اختیاری ندارند و دولت و وزیر کشور باید استاندار انتخاب کنند اما با این وجود وزیر کشور از مجمع نمایندگان برای استاندار درخواست مشاوره کرده اند.

مجمع نمایندگان نظر مشورتی خود را ارائه داده اند

طهماسبی افزود: بر این اساس ماهم از وزیر کشور می‌خواهیم که نیرویی توانمند، انقلابی و جهادی و ترجیحاً بومی استان فارس را انتخاب کنند و صرفاً از جهت مشورتی مجمع نمایندگان استان هم بررسی‌هایی را انجام داده و با جریان‌های انقلابی استان مشورت کرده است که بر این اساس اجماعی بین نمایندگان صورت گرفته است.

وی گفت: در مجمع نمایندگان استان فارس پنج گزینه از نیروهای بومی استان در پاسخ به مطالبه وزیر کشور به ایشان معرفی شده البته بدین معنا نیست که وزیر کشور باید از بین این گزینه‌ها انتخاب کنند بلکه ما فقط پیشنهاد داده ایم، وزیر می‌توانند حتی گزینه غیر بومی هم انتخاب کنند و ما نمایندگان هم وظیفه داریم در انجام وظایف خود در حدود اختیارات قانونی تعامل داشته باشیم.

این نماینده مردم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «این گزینه‌ها چه کسانی هستند»، تاکید کرد: لیست این پنج نفر در اختیار افکار عمومی قرار گرفته و اغلب چهره‌هایی با سوابق مدیریتی، عمرانی و سیاسی هستند.

وی گفت: یکی از این افراد دکتر ایمانیه است که ایشان گزینه وزارت بهداشت بود و حتی رئیس جمهور در مراسم رأی اعتماد وزرا در مجلس به ایشان هم اشاره کردند، دکتر ایمانیه از نیروهای خوب و تراز اول استان فارس است و گزینه دوم اردکانی است که سالیان سال مسئولیت عمرانی داشته و دیگری حقایقی مدیر کل کار اسبق استان است.

طهماسبی تاکید کرد: البته در پایان هم به این نکته اشاره می‌کنم که بنده به وزیر کشور برای انتخاب استاندار توصیه‌ای ندارم زیرا این از وظایف وزیر کشور است و می‌تواند آزادانه هر فردی را انتخاب کند اما فقط درخواستم این است که استانداری در حد استان و از نیره‌ای جهادی و انقلابی انتخاب شود.