شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#منابع

حمله هوایی گسترده به جنوب عربستان و شنیده شدن صدای انفجارهای شدید


حمله هوایی گسترده به جنوب عربستان و شنیده شدن صدای انفجارهای شدید

منابع سعودی به المیادین اعلام کردند که حمله هوایی گسترده به جنوب عربستان شده و صدای انفجارهای شدید شنیده شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، برخی منابع سعودی به المیادین اعلام کردند که صدای انفجارهای شدیدی منطقه «جیزان» و دیگر مناطق را لرزانده است.

این منابع بیان کردند: حمله گسترده هوایی تاسیسات حیاتی در برخی مناطق جنوبی در عمق عربستان را هدف قرار داده است.

منابع خاص به المیادین گفتند: عملیاتی که تاسیسات سعودی را هدف قرار داده است جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

منابع سعودی خاطر نشان کردند که این اولین باری است که ارتش یمن چند ساعت پیش از انجام عملیات از زمان اعلام جزئیات آن خبر می‌دهد.

این درحالی است که ائتلاف سعودی بامداد امروز ضمن تایید این حمله ادعا کرد که یک موشک بالستیک و چهار پهپاد یمن را بر فراز «جازان» در جنوب عربستان رهگیری و سرنگون کرد.

281 مورد نقض آتش بس در الحدیده یمن

منابع سعودی از 281 مورد نقض آتش در الحدیده در غرب یمن از سوی ائتلاف متجاوز و عوامل آنها خبر دادند که شامل پروازهای جاسوسی و ایجاد استحکامات جنگی و حملات توپخانه‌ای بوده است.

یادآور می‌شود که ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، 8.4 میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/