شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوخت#واردات

تجمع علمای «عکار» لبنان:

ورود کاروان تانکرهای سوخت ایران محاصره اقتصادی لبنان را درهم شکست

ورود کاروان تانکرهای سوخت ایران محاصره اقتصادی لبنان را درهم شکست

تجمع علمای «عکار» لبنان با صدور بیانیه ای ضمن قدردانی از «سید حسن نصرالله» به دلیل واردات سوخت از ایران، گفت: ورود کاروان تانکرهای سوخت ایران محاصره اقتصادی لبنان را درهم شکست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، تجمع علمای «عکار» لبنان بیانیه‌ای را در خصوص رسیدن کاروان تانکرهای سوخت جمهوری اسلامی ایران به لبنان طی روز گذشته، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه تجمع علمای عکار آمده است: ورود کاروان تانکرهای سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان، محاسبات ایالات متحده آمریکا را برهم زد و محاصره اقتصادی واشنگتن علیه بیروت را درهم شکست.

این نهاد دینی در لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تشکر و قدردانی از سید حسن نصرالله به دلیل واردات سوخت از ایران، اعلام کرد: سید حسن نصرالله یک بار دیگر ثابت کرد که فردی قوی و سرسخت است و به وعده‌های خود عمل می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: ما از جمهوری اسلامی ایران و همچنین سوریه که در رسیدن کاروان تانکرهای سوخت به لبنان کمک کردند و موجب شدند تا محاصره اقتصادی علیه بیروت درهم بشکند، قدردانی می‌کنیم.

گفتنی است، روز گذشته کاروان تانکرهای حامل سوخت از ایران وارد لبنان شد و مورد استقبال شمار زیادی از مردم این کشور قرار گرفت. رسیدن کاروان حامل سوخت ایران به لبنان واکنش‌های متعددی به دنبال داشت.

در همین ارتباط، وزیر کار دولت جدید لبنان نیز اظهار داشت: با ورود کاروانهای حامل سوخت ایران به خاک این کشور، یک محاصره تاریخی و ظالمانه درهم شکسته شد. این درحالی است که سید حسن نصرالله پیامی را در آستانه رسیدن کاروان‌های سوخت ایران به لبنان صادر کرده بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیام مذکور گفت: از زمینه‌سازی مردم و رسانه‌ها در منطقه بعلبک الهرمل به منظور استقبال از ورود کاروان تانکرهای حامل سوخت باخبر شدم. من از میزان همراهی عظیم و صادقانه مردم شریف‌مان با این گام باخبرم.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: ابتدا از آن‌ها به خاطر این همراهی و این استقبال تشکر می‌کنم. ثانیاً از آن‌ها و از برادران مسئول حزب‌الله در منطقه می‌خواهم که در حین عبور کاروان و به منظور حفظ سلامت همه و راحتی آن‌ها و برای تسهیل روند انتقال در بهترین حالت ممکن، هیچ گونه تجمع مردمی صورت ندهند.