شهر خبر

طنز تلخ روزگار؛

ابراز نگرانی عاملان جنایت در یمن نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور

ابراز نگرانی عاملان جنایت در یمن نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور

در پی هشدار اخیر سازمان ملل مبنی بر فروپاشی کامل یمن، چهار کشوری که نقش اصلی را در راه اندازی جنگ خونین داخلی در این کشور ایفا کرده اند، نسبت به وضعیت اقتصادی یمن ابراز نگرانی کردند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سفرای چهارکشوری که بطور مستقیم و غیرمستقیم ایفاگر نقش اصلی در راه اندازی جنگ داخلی یمن و ارتکاب جنایات جنگی و بشری علیه مردم بی دفاع این کشور بودند، اکنون با تظاهر به پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی مدعی هستند که نسبت به وضعیت وخیم اقتصادی در یمن نگرانند.

این چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، انگلیس و ایالات متحده که در حمایت از دولت رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، «عبدربه منصور هادی»، از هیچ کمک و حمایتی فروگذار نکردند و حلقه محاصره غذایی و دارویی بر مردم یمن را برای درهم شکستن توان مقاومت آنها روز به روز تنگ تر کرده اند، روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با انتشار یک بیانیه مشترک مدعی شدند که

نسبت به اثرات کاهش ارزش بهای ریال یمن و افزایش قیمت مواد غذایی بر اقتصاد یمن و وضعیت بشردوستانه در این کشور نگران هستند.

آنها در بیانیه خود خواهان گامهای فوری برای تضمین ثبات اقتصادی در یمن شدند و به بهانه نظارت موثر بر روند حمایت از احیای اقتصادی، بازگشت دولت مستعفی یمن به عدن را ضروری قلمداد کردند.