لندینگ پیج محتوا

لندینگ پیج چیست؟ لندینگ پیج یا صفحه فرود در واقع صفحه ای است که کاربران از طرق مختلف مخصوصا موتورهای جستجو، وارد این صفحه می شوند. کسب و کارهایی که برای محصولات و خدمات و فعالیت هایشان یک لندینگ پیج یا صفحه اختصاصی دارند بازده بسیار بالاتری دارند. تحقیقات نشان می دهند که اگر شما برای جذب لید یک صفحه اختصاصی ایجاد کنید شانس شما برای جذب مخاطب و ایمیل 55 درصد افزایش می یابد. یکی از نکات مهمی که باید در این لندینگ پیج ها به شدت روی آن کار کنید تولید محتوا است که برای آن می نویسید.

کپی رایتینگ هنر استفاده از کلمات برای قانع کردن مشتریان است. با کپی رایتینگ می توان مشتریان را قانع کرد تا محصولات شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند. لندینگ پیج ها تاثیر زیادی در فروش دارند و باید نهایت انرژی تان را روی محتوای بهینه و قدرتمند و ترغیب کننده به کار ببندید.

در ادامه چند نکته و دستورالعمل جذاب در نوشتن متن لندینگ پیج ها و صفحات فروش و صفحات محصولات آورده ایم.

1. کال تو اکشن را فراموش نکنید.

کال تو اکشن ها در حقیقت دکمه ها یا لینک هایی هستند که به کاربر می گویند که کاری انجام دهد. این یک مرحله در سفر مشتری است. تا زمانی که شما به کاربر نگویید که عملی انجام دهد آن ها هیچ کاری نخواهند کرد.

احتمالا این کال تو اکشن ها را در سایت های مختلف دیده اید. قدرت کال تو اکشن را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده است که 90 درصد از کاربران دنیای وب متنی که روی دکمه های کال تو اکشن ها نوشته شده است را می خوانند. با این CTA ها شانس تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش می دهید و احتمال فروش تان به مراتب بالاتر می رود.

2. روی مشکلات و دردهای کاربران انگشت بگذارید.

به نظر شما چرا کاربران یک محصول را می خرند؟ تا مشکلات شان را حل کنند. آن ها می خواهند غذاهایشان را همیشه سرد نگه دارند پس یک یخچال می خرند. می خواهند موزیک گوش بدهند هندزفری می خرند. می بینید همه چیز در دنیا روی این نیازها می چرخد. اصولا دو نوع شیوه ی اقناع داریم. Pain و Pleasure. درد و لذت دو چیزی هستند که تمام فعالیت های انسان ها روی آن ها می چرخد. پس باید روی این نقاط و مخصوصا مشکلات کاربران دست بگذارید.

مشکلات کاربران را روی کاغذ بیاورید و در نهایت به آن ها بگویید که این محصول چگونه مشکلات شان را حل می کند. می دانید که 95 درصد از تصمیمات انسان ها احساسی است. آن ها با احساسات شان تصمیم می گیرند. پس باید شما هم در فروش محصول از این المان های احساسی استفاده کنید. اگر بتوانید احساسات مشتریان را برانگیخته کنید شانس فروش بسیار بالاتری خواهید داشت.

3. داستان بگویید.

همه ی ما داستان های خوب را دوست داریم. بیشتر ارتباطات انسان ها با همدیگر از طریق داستان هایی است که برای همدیگر تعریف می کنند. پس یک داستان خوب می تواند روی فروش محصولات و اثربخشی صفحات لندینگ پیج شما هم تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

Testimonials یا نظرات مشتریان و یا داستانی که مشتریان قبلی با این محصولات دارند می تواند گزینه ی خوبی باشد. می توانید برای محصولات و یا خدمات خود یک شخصیت بسازید و از طریق این شخصیت و یک داستان جذاب آن ها را به کاربران معرفی کنید تا بتوانند محصول شما را به خوبی بشناسند. علاوه بر این داستان سرایی روی برندینگ هم تاثیر دارد. همه داستان ها را به ذهن می سپارند و روی آن ها تاثیر دارد. پس از این المان مهم در صفحات لندینگ پیج خود استفاده کنید.

4. یک شیب لغزنده بسازید.

ژوزف شوگرمن یکی از بزرگترین کپی رایترهای جهان این عبارت شیب لغزنده را به نام خودش ثبت کرد. در کتاب خودش این عبارت را توضیح داد و روشی ارائه کرد که مشتری را وارد یک شیب لغزنده کنید. شیبی لغزنده به سمت فروش و انجام کال تو اکشن.

روشی که شوگرمن ارائه کرده بود شامل این مراحل بود که ما به اختصار به آن خواهیم پرداخت:

این یک رویکرد طبیعی است که کاربر را مرحله به مرحله جلو می برد و در حقیقت او را وارد یک شیب لغزنده می کند و فکرش را درگیر می کند و نیازهایش را برانگیخته می کند.

5. ساده و قابل هضم صحبت کنید.

شما برای مخاطبان عام می نویسید. مشتریان شما دکترای ادبیات ندارند پس باید به زبان نرمال و عادی روزمره با آن ها صحبت کنید. صحبت کردن با زبان سخت، جمله بندی های پیچیده و کلمات قلنبه و سلنبه باعث می شود تا کاربران صفحه ی فرود شما را رها کنند و سراغ صفحات دیگری بروند.

همانطور که با دوست و اطرافیان تان صحبت می کنید همانگونه هم در محتوای صفحات فرود با مشتریان صحبت کنید. یک زبان گرم و شیرین تاثیر بسیار زیادی روی ذهنیت کاربران دارد و باعث می شود تا با شما پیوندی عاطفی داشته باشند. قابل هضم بنویسید و اجازه ندهید جملات سخت و بدون مفهوم روی سر مخاطب آوار شوند.

6. از آن ها سوالاتی بپرسید که جواب شان «بله» است.

این یک تکنیک فروش است. اگر دقت کرده باشید فروشنده های حرفه ای معمولا از شما سوالاتی می پرسند که شما به آن ها جواب بله می دهید. اکثر مواقع جواب شما به سوالات آن ها بله است. این باعث می شود تا شما از نظر ذهنی برای «بله ی آخر» که همان خرید است آماده شوید.

در میانه ی متن سوالاتی بپرسید که اولا ذهن شان درگیر شود و ثانیا از آن ها یک تایید اولیه بگیرید. البته سوالات هدفمند بپرسید سوالاتی که با محصول شما و فرایند فروش آن در ارتباط باشند. اگر می خواهید یک کتاب آنلاین آموزش سئو بفروشید می توانید بگویید: دوست دارید سایت خود را در صفحه ی اول یا حتی رتبه ی اول گوگل ببینید؟ و از این دست سوالات که او را آماده کنید.

7. یک احساس نیاز ضروری و اورژانسی در او ایجاد کنید.

اگر کاربر همین الان محصول شما را خریداری نکنید و یا در خبرنامه شما عضو نشود دو ساعت بعد فراموش می کند. پس باید او را به نحوی درگیر کنید که احساس کند اگر همین الان روی دکمه کلیک نکند چیز مهمی را از دست می دهد. به طور مثال می توانید بگویید تخفیف آن صرفا برای یک دوره محدود است. یا آخرین مهلت استفاده از این سرویس تا آخر امروز است و مواردی از این دست که ذهن کاربرا را درگیر می کند و باعث می شود که هر چه سریع تر اقدام کند.

جمع بندی

شما بدون تکنیک های کپی رایتینگ و روانشناسی فروش صفحات لندینگ پیچ خود را تاثیرگذارتر کنید. باید بدانید که کلمات می توانند هر کسی را قانع کنند. کلمات در برخی مواقع حتی از صحبت کردن رودررو هم تاثیرگذارترند. پس نباید این قدرت را دست کم بگیرید و تک تک کلماتی که به کار می برید باید هدفمند و تاثیرگذار باشند تا بازده کار خود را بالاتر ببرید.