شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن

بنا به اعلام خبرگزاری رسمی سعودی؛

ائتلاف عربستان مدعی مقابله با حمله موشکی و پهپادی نیروهای یمنی شد

ائتلاف عربستان مدعی مقابله با حمله موشکی و پهپادی نیروهای یمنی شد

خبرگزاری رسمی سعودی شامگاه پنج شنبه در گزارشی ادعا کرد که ائتلاف متجاوز این کشور توانسته است حمله موشکی و پهپادی نیروهای انصارالله یمن را رهگیری و دفع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، خبرگزاری سعودی (SPA) شامگاه پنج شنبه در گزارشی مدعی شد که نیروهای انصارالله یمن علاوه بر شلیک یک فروند موشک بالستیک به سمت خاک عربستان سعودی، شهری در جنوب این کشور را با چهار فروند پهپاد مسلح هدف حمله خود قرار دادند.

طبق این گزارش که در آن به بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی پیرامون این حمله موشکی و پهپادی استناد شده است، موشک شلیک شده که شهر جیزان را هدف قرار داده بود، سرنگون شد و چهار پهپاد مملو از مواد منفجره نیز رهگیری و منهدم شدند.

ائتلاف متجاوز سعودی به رغم جنایات شنیع خود علیه مردم بیگناه یمن مدعی شد که مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی (!) تمام تدابیر لازم را برای حراست از شهروندان خود انجام داده است.

گفتنی است، جنگ خونین داخلی در یمن که از سال ۲۰۱۴ میان نیروهای انصارالله و نیروهای وابسته به رئیس جمهور مستعفی این کشور - «عبدربه منصور هادی» - آغاز شد، در سال ۲۰۱۵ با بمبارانهای هوایی مواضع انصارالله یمن توسط جنگنده های سعودی وارد مرحله جدیدی شد که تاکنون دستکم ۲۳۳ هزار کشته برجای گذاشته است.