دکتر‌ بازی میلیونی مرد شیطان صفت با زنان شهرستانی

این کلاهبردار حرفه‌ای با انتشار کارت ویزیت تحت عنوان مشاوره، وارد خانه‌های مردم می‌شد تا توطئه‌های خود را اجرایی کند.

ماجرای فعالیت یک روان‌شناس ماهر دهان به دهان پیچید و خیلی‌ها با توجه به اینکه شنیده بودند مرد شیک‌پوش بسیار مهارت دارد، دست به دامان وی شدند و تا جایی به این مرد اعتماد کردند که وی را به چهاردیواری‌های امن خانه‌هایشان راه دادند.

فعالیت این دکتر هر روز دامنه بیشتری می‌گرفت، اما مدتی نگذشته بود که بیماران وی پی بردند ویزیت‌های میلیونی این مرد تأثیری در روند زندگی‌شان نگذاشته و مشکلات روحی و روانی‌شان حل نشده باقی مانده است.

آنها که به دنبال چاره‌جویی بودند، با شماره این دکتر در کارت‌های ویزیتش تماس گرفتند و هیچ جوابی نشنیدند.

زنان و مردانی که فریب خورده بودند، یکی پس از دیگری راهی دادسرا شدند و از اینکه در دام یک کلاهبردار افتاده‌اند، به طرح شکایت پرداختند.

با اعلام شکایت‌هایی از سوی تعدادی از طعمه‌های دکتر قلابی، دادیار پرونده دستور داد تا تیمی عملیاتی از پلیس آگاهی برای به دست آوردن ردی از این مرد شیاد وارد عمل شوند و بتوانند پرده از اقدامات مجرمانه وی بردارند.

مردان و زنان فریب‌ خورده در بازجویی‌های پلیسی فاش کردند که مردی با ارائه مدارکی درباره اینکه دارای دکترای روان‌شناسی بوده و قادر است با روانکاوی و انجام مشاوره، مشکلات روحی و روانی افراد را برطرف کند، به خانه آنها آمده و با وجود دریافت پول زیاد بدون هیچ اقدام مثبتی محل را ترک کرده است.

یکی از این طعمه‌ها گفت: این دکتر را به من معرفی کردند و از آنجایی که مدتی می‌شد در مسائل مهمی مشکلاتی روحی و روانی داشتم، نزدش رفته و او ابتدا مدرک دکترای خود را به من نشان داد و قانع شدم نزد شخص مناسبی رفته‌ام.

وی افزود: آنقدر به این دکتر اعتماد داشتم که با وجود ویزیت‌های میلیونی‌اش هر چه می‌گفت انجام می‌دادم. او بارها به خانه‌ام آمد و به شکل خوبی هم از این دکتر پذیرایی کردم، اما بعد از مدتی و در حالی که خودش می‌گفت درمان من کامل نشده است، او ناگهان ناپدید شد .

این مرد گفت: مرد ناشناس هنگام رفتن کارت ویزیت خود را در اختیار من قرار داده و قول داده بود که برای دفعات بعدی نیز مراجعه خواهد کرد، اما دیگر خبری از او نشد و فهمیدم او یک دروغگو بوده که از سادگی و نیاز ما سوء‌استفاده کرده است.

مأموران پس از شنیدن ادعاهای مشابه بیماران این دکتر قلابی، به تجسس‌های گسترده‌ای دست زدند و توانستند با توجه به این اظهارات و نشانی‌هایی که از مشخصات ظاهری وی در اختیار داشتند، مخفیگاه مرد شیاد را در آمل ردیابی کنند.

مأموران پس از دستگیری دکتر مرموز، وی را تحت بازجویی‌های فنی پلیسی قرار دادند. در جریان این تحقیقات مشخص شد وی «مجید» نام دارد و از اهالی تهران بوده که به آمل مهاجرت کرده است.

اعتراف دکتر قلابی

مجید که بازداشت شده بود، در مراحل نخست ادعا کرد دکتر واقعی است، اما وقتی مشخص شد مدرکش جعلی بوده است، چاره‌ای جز اعتراف ندید و گفت: وقتی از تهران خارج شدم می‌خواستم به شهری بروم که کسی مرا نمی‌شناسد و با این مدرک جعلی اقدام به روان‌شناسی کنم.

وی افزود: از مدت‌ها پیش کتاب‌های روان‌شناسی خوانده و سی‌دی‌های زیادی در این زمینه دیده بودم تا اطلاعاتی نسبی داشته باشم. به اینجا آمدم و با پخش کارت ویزیت‌هایی که طراحی کرده بودم به فریب زنان و مردانی دست زدم که به من اعتماد کرده بودند.

تحقیقات پلیس با جزئیات

در پی گزارشی مبنی بر اینکه مردی به نام مجید با پخش کارت ویزیت و جعل عنوان روان‌شناس و مشاور خانواده از مردم کلاهبرداری می‌کند، موضوع در دستور‌کار پلیس قرار گرفت.

این شیاد با دادن کارت ویزیت به کسبه‌های سطح شهر و معرفی خود به عنوان دکترای روان‌شناسی و با فریب اذهان و گرفتن مبالغ بالا، با حضور در خانه‌های بیماران تحت عنوان روانکاوی و مشاوره، اقدام به کلاهبرداری از این افراد می‌کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان دستگیری متهم از کیفش تعداد زیادی کارت ویزیت و سه کارت ملی کشف شد.

در همین راستا متهم در حالی که سعی داشت با اظهارات ضد و نقیض خود را بی‌گناه جلوه داده و از ماجرای کلاهبرداری‌ها بی‌خبر اعلام کند، وقتی با ارائه دلایل و مستندات پلیسی روبه‌رو شد و دانست که کارآگاهان او را عامل کلاهبرداری‌های سریالی آمل دانسته‌اند، لب به اعتراف گشود و اتهامات را به گردن گرفت.

وی همچنین اظهار داشت: برابر تحقیقات به عمل آمده مرد شیاد در مدت 11 ماه در این شهر با توزیع کارت ویزیت‌ها در میان مردم چندین مورد کلاهبرداری کرده است.

پس از افشای جزئیات اقدامات این دکتر قلابی و صادر شدن قرار کیفر‌خواست، پرونده مجید دردادسرا تحت رسیدگی قرار گرفت و وی به اتهام غصب عنوان پزشک، جعل مدرک تحصیلی دانشگاهی و کلاهبرداری میلیونی روانه زندان شد.

هشدار پلیس

یک مقام پلیسی در توصیه‌هایی گفت: متأسفانه گروهی از مجرمان با چشم‌پوشی از آثار سوئی که ناشی از فعالیت آنان در نقش پزشک است با جعل مدارک و حتی مهر دکتر‌ها به ویزیت بیماران دست می‌زنند و گاهی بسیار خطرساز می‌شوند.

وی افزود: بیماران باید توجه داشته باشند کارت ویزیت تنها برای اثبات دکتر بودن شخصی کافی نیست و بهتر اینکه هر بار بیمار می‌شوند به مراکز شناخته شده درمانی بروند و البته مسؤولان این مراکز درمانی، ساختمان‌های پزشکان و بیمارستان‌ها نیز وظیفه دارند با استعلام مدارک پزشکان از درستی آنها اطمینان حاصل کنند تا خدای ناکرده حادثه جبران‌ناپذیری رخ ندهد.