شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق

الخزعلی: آمریکا مسئول حمله به مواضع حشدشعبی است


الخزعلی: آمریکا مسئول حمله به مواضع حشدشعبی است

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق آمریکا را مسئول حمله به مواضع حشدشعبی دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد نیوز، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز پنجشنبه گفت که تکذیب تجاوز به حاکمیت عراق از سوی آمریکا از این کشور سلب مسئولیت نمی‌کند، زیرا آمریکا در حال حاضر مسئول حفظ حریم هوایی عراق است.

وی در توییتی نوشت: اگر آمریکا این کار را نکرده است،  این به آن معناست که دشمن اسرائیلی به این کار مبادرت ورزیده است. همه می‌دانند که جنگنده‌های اسرائیلی بدون موافقت آمریکا نمی‌توانند در آسمان عراق به پرواز در آمده و مواضع نیروهای عراقی را بمباران کنند.

وی افزود: این را ما پیشتر نیز گفته بودیم که صهیونیست‌ها دشمن نخست و بزرگترین دشمن عراقی‌ها هستند و  پیوستن به معادله مقاومت در بازدارندگی منطقه‌ای، درست ترین گزینه است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه اظهار داشت: سکوت دولت و عدم محکومیت این تجاوز از سوی برخی از گروه‌های سیاسی غیرقابل قبول است و در تضاد با  ادعاهای ملی‌گرایانه و اهتمام ورزیدن به حاکمیت کشور است.

الخزعلی در ادامه تصریح کرد: عدم اقدام دولت در خرید سامانه پدافند هوایی برای آن‌که عراق بتواند از  حریم هوایی خود دفاع و از تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی و ترکیه جلوگیری کند، سوالات زیادی را درباره دلایل و انگیزه‌های این امر، بر می‌انگیزد.

وی تاکید کرد که آمریکا تا زمانی که یک اشغالگر است باید به مسئولیت‌ها و وظایف خود در قبال حفظ حریم هوایی عراق عمل کند و مانع از تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به آسمان عراق شود و در غیر این صورت باید با آمریکا به عنوان طرف سهیم در این تجاوز برخورد شود.

الخزعلی گفت: دولت عراق باید به وظیفه خود در  در ایجاد یک سامانه پدافندی قادر به دفاع از حاکمیت این کشور عمل کند. کلیه گروه‌های سیاسی نیز باید این تجاوزها را متناسب با میزان خطر و پیامدهای آتی آن، محکوم کنند.

سه‌شنبه‌شب به مواضع حشد شعبی در نزدیکی البوکمال در مرز عراق و سوریه حمله هوایی شد.

کانال تلگرامی صابرین نیوز در این باره گزارش داد که جنگنده‎‌های F15 E آمریکایی نوار مرزی عراق سوریه را هدف قرار دادند.

در ادامه این گزارش آمده است که جنگنده‌های آمریکایی دست‌کم با چهار موشک مرز عراق و سوریه را هدف قرار دادند.

سه خودروی حشد شعبی و همچنین دوربین حرارتی که از آن برای مراقبت از نوار مرزی و جلوگیری از نفوذ داعش به عراق استفاده می‌شد، در این حمله هوایی هدف قرار گرفت، اما این حمله هیچ گونه تلفات جانی نداشت.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هرگونه ارتباط خود با بمباران سه‌شنبه‌شب در مرز عراق و سوریه را رد کرد.

انتهای پیام/