حجت الاسلام حسین انصاری راد، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص توقع احزاب و اصلاح طلبان از دولت اظهار کرد: بعد از اینکه احزاب تشکیل یافته و رسمیت پیدا کرده است درخواست قانونی اصلاح طلبان که از اول انقلاب می توانسته مطرح باشد آزادی است.

او افزود: وظیفه احزاب این است که مسائل کشور را بررسی کنند، مجامع عمومی داشته باشند، برنامه ها را بررسی کنند و جلسات خاصی داشته باشند و در سراسر کشور بتوانند سخنرانی کنند و از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند و برای فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اظهار نظر در مورد همه مسائلی که درکشور می گذرد آزاد باشند. 

انصاری راد ادامه داد: البته رفتاری که با احزاب شد در دوره آقای روحانی و قبل از آن و بعد از آن در دوره آقای خاتمی رفتار منطبق با مقتضیات قانونی و قانون اساسی نبوده است و احزاب گاهی یک آزادی هایی داشتند و در بعضی از موارد آن آزادی های کامل را نداشتند. اخیرا هم در انتخابات که حسابشان را تسویه و از انتخابات اخراجشان کردند  من جمله صلاحیت آقای شکوری راد به عنوان دبیر کل حزب اتحاد ملت رد کردند و بسیاری از اصلاح طلبان را در چارچوب همین احزاب که حضور داشتند صلاحیت اینها را رد کردند و این کارها رفتار درست و قانونی نیست.

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مهمترین مانع فعالیت همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور چه حزبی و چه غیرحزبی حاکمیت مطلق و محدودیتی است که برای فعالیت سیاسی در کشور وجود دارد یعنی نه تنها احزاب بلکه شخصیت های مستقل هم نمی توانند به صورت آزاد و قانونی کار خود را انجام بدهند.

احزاب می‌خواهند از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند/ خواهان سخنرانی آزاد هستیم