به گزارش برنا؛ سمانه کافتری کارشناس کسب و کار در برنامه زنده "سلام تهران"، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۹ مجلی شورای اسلامی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تصویب کرد یک ستاد با عضویت ۹ وزارت‌خانه نیز تشکیل شد.

وی افزود: وزارت کار و تعاون به‌عنوان مجری این قانون برای صدور مجوزها ورود پیدا کرده و بانوانی که می‌خواهند شغلی راه‌اندازی کنند می‌توانند از طریق سایت اینترنتی وزارت تعاون بانوان فرم اطلاعات را پر کرده و کار را به‌صورت پلکانی شروع کنند.

کافتری تصریح کرد: تاکنون ۲۱۴ شغل در این سایت تعریف شده است، همه این مشاغل در خانه قابل انجام بوده و تسهیلاتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، بانوان می‌توانند بدون اجاره کردن مکانی در فضای خانه با مشارکت خانواده کار را آغاز کنند.

این کارشناس کسب و کار، تاکید کرد: عدم آگاهی از توانایی‌های فردی موجب نبود اراده برای ورود به مشاغل خانگی خواهد شد، در حالی که ایجاد کسب و کار خانگی فواید فراوانی دارد، طبق این قانون بنا بر رئیس کل بانک مرکزی همه بانک‌ها موظف هستند با ارائه تسهیلات با بهره ۴ درصد دریافت مجوز کسب و کار بدون ضامن به تامین مالی سرمایه اولیه درخواستکنندگان مشاغل خانگی بپردازند.