شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد#فرهنگ
گفت‌وگو|

سردار کارگر: بیان واقعیت‌های دفاع مقدس راهکار اصلی مقابله با تحریف است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تحریف یک مسئله مهم است و باید نسبت به نشر ارزش‌ها به ویژه دفاع مقدس توجه خاص شود، گفت: بیان این واقعیت‌ها، راهکار اصلی مقابله با تحریف است، تا مردم در آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس و افزایش اطلاعات خود و درک از این واقعه مهم در تاریخ کشور دچار مشکل نشوند.
سردار در گفت‌وگو با میزان، در آستانه چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس، با اشاره به پدیده تحریف، تهدیدی بزرگ برای فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: تحریف یکی از آفت‌هایی است که در وقایع تاریخی و در تاریخ نویسی کل جهان وجود دارد و تنها مختص به تاریخ و فرهنگ ایران به ویژه دفاع مقدس نیست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: تحریف یک مسئله مهم است و باید نسبت به نشر ارزش‌ها به ویژه دفاع مقدس توجه خاص شود، مقام معظم رهبری همواره بر دو موضوع بسیار تأکید دارند، «دفاع مقدس، فراموش نشود» و «دفاع مقدس، تحریف نشود.»

کارگر اضافه کرد: جالب است ما که در دوران دفاع مقدس حضور داشتیم، الآن می‌بینیم تحریف در بحث بیان و نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در بخشی قسمت‌ها وجود دارد و صورت می‌گیرد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: این بنیاد  برابر اساسنامه و ابلاغیه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری در اختیار ما قرار دارد، مسئولیت اقدام در مقابله با تحریف را دارد.
 
وی با بیان اینکه تاریخ مستند و صحیح را باید برای مردم بازگو کنیم، اضافه کرد: بیان این واقعیت‌ها، راهکار اصلی مقابله با تحریف است، تا مردم در آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس و افزایش اطلاعات خود و درک از این واقعه مهم در تاریخ کشور دچار مشکل نشوند.

کارگر با اشاره به اینکه اگر هر چقدر اسناد و مدارک را در اختیار محققان، پژوهشگران و تاریخ نویسان قرار دهیم، مسلم است که این اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: مسئله تحریف ۹٠درصد ایجابی است، ۱٠درصد ممکن است سلبی باشد، الحمدالله آن‌هم انجام‌شده است.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقابله و برخورد با تحریف را کاری مهم و سخت برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا در این راه موفق شویم.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم اسناد دفاع مقدس را در معرض دید مردم به ویژه محققان بگذاریم، خیلی از این موارد در بحث تحریف حل می‌شود.


وی با اشاره به اینکه فیلم‌های ژانر دفاع مقدس را با استناد به مدارک واقعی دفاع مقدس بسازیم، افزود: کسی دیگر نمی‌رود فیلمی بسازد که با آن فرهنگ دفاع مقدس را تحریف کند.
 
کارگر خاطر نشان کرد: یک مقدار در این رابطه کم کاری از ما بوده است، امیدواریم در ادامه راه این مهم اتفاق بیفتد.
 

انتهای پیام/