شهر خبر

۲۳ هزار واحد مسکونی در یگان‌های نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است

مراغه- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: هم‌اکنون ۲۳ هزار واحد مسکونی سازمانی در یگان‌های نیروی زمینی ارتش در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است.

۲۳ هزار واحد مسکونی در یگان‌های نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است

امیرسرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در آئین افتتاح واحدهای مسکونی طرح مهر ولایت ۱ در پادگان امام رضا (ع) مراغه افزود: علاوه بر واحدهای مسکونی مهر ولایت که امروز در مراغه به بهره‌برداری رسید، ۹ شهرک مسکونی متشکل از خانه‌های سازمانی نیز در شهرهای مختلف طی مهر سال جاری افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این منازل مسکونی در شهرهای مختلفی چون زنجان، مرند، بروجرد، همدان، تهران، زاهدان و کرمان در مرحله افتتاح قرار دارد.

وی اضافه کرد: طرح احداث واحدهای مسکونی سازمانی کارکنان نیروی زمینی ارتش به صورت تهاتری و مشارکتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با وجود تحریم‌ها و مشکلات مختلفی چون سیل، زلزله و شیوع کرونا، پیشرفت مناسب داشته است.

وی گفت: اجرای این طرح می‌تواند زمینه‌ساز رفاه کارکنان خدوم نیروی زمینی ارتش باشد و آنان زا از مستأجر بودن نجات دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به خدمات این نیرو در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: هم‌اکنون یگان‌های عملیاتی این نیرو در مرزهای شرقی، غربی، جنوب‌شرقی، شمال‌شرقی، شمال‌غربی و جنوب‌غربی برای تأمین امنیت مرزهای ایران اسلامی مستقر هستند.

امیرسرتیپ حیدری ادامه داد: همچنین نیروی زمین ارتش با ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمانی در نقاط مختلف کشور خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد و تاکنون ۱۰ شهید سلامت نیز تقدیم میهن اسلامی کرده است.

وی بیان کرد: برای اولین‌بار در کشور و منطقه نیز این نیرو موفق به دستیابی به تکنیک ساخت بیمارستان‌های تنفسی شده که در کمترین زمان ممکن و در عرض یک هفته قابل احداث و بهره‌برداری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: هریک از این بیمارستان‌ها ظرفیت ۱۰۰ تخت را دارد و به تمامی امکانات از جمله ونتیلاتور، مخازن تأمین اکسیژن مجهز بوده و دارای عمر ۱۰ ساله است.

به گفته وی هم‌اکنون این بیمارستان‌ها در شهرهایی چون قم، رشت، اصفهان و ۲ مرکز در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است و در آذربایجان غربی نیز به زودی احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: قدردانی رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا از نیروی زمینی و رضایت کامل از آن، افتخاری بزرگ برای این نیرو است.

خانه‌های سازمان پادگان امام رضا (ره) مراغه که قدمتی چند ۱۰ ساله دارد، فرسوده شده و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح مهر ولایت ۱ در این پادگان، گامی مهم در راستای رفاه ارتشیان ساکن در آن محسوب می‌شود.

 

منبع: مهر