شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#وزیر خارجه

تغییرات جدید در کابینه انگلیسی/ وزیر خارجه جدید آمد!

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دو سال پس از پیروزی در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۹ دست به ترمیم کابینه زده و شماری از اعضای کلیدی دولت را تغییر داده است. دراین جابه‌جایی‌ها «لیز تراس» جانشین دومینیک راب در وزارت امور خارجه شده است.

تغییرات جدید در کابینه انگلیسی/ وزیر خارجه جدید آمد!

به گزارش منیبان؛ از دفتر نخست وزیری انگلیس، «دومینیک راب» به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری انگلیس انتخاب شده است. او هنگام سقوط کابل در سفر تفریحی به سر می‌بُرد و به همین خاطر از سوی احزاب مختلف سیاسی تحت فشار قرار داشت. راب یکی از گزینه‌هایی بود که زمزمه جابه‌جایی او در روزهای اخیر زیاد شنیده می‌شد. او جانشین رابرت باکلند وزیر دادگستری و جای او «لیز تراس» به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شده است.

لیز تراس ۴۶ ساله تاکنون وزیر تجارت بین‌الملل و مسئول مذاکرات تجاری دوران پسابرگزیت بوده است.

«گاوین ویلیامسون» هم که از ابتدای تشکیل دولت جانسون سکان وزارت آموزش انگلیس را برعهده داشت از کار برکنار شد. وی که پیشتر سکان وزارت دفاع را برعهده داشت در توئیتی نوشت که همکاری او با دولت در دوران همه‌گیری کرونا یک افتخار و همچنان به حمایت از نخست وزیر و دولت او ادامه خواهد داد.  جانسون در کابینه جدید سمتی برای او در نظر نگرفته است.

رابرت جنریک هم که سفر او به خارج از لندن در اوج محدودیت‌های کرونایی خبر ساز شد از وزارت مسکن عزل شد و جای او مایکل گوو معاون نخست وزیر منصوب شد.

اما پریتی پاتل بر خلاف پیش‌بینی‌ها در وزارت کشور انگلیس ابقا شد. او این روزها سرگرم تشدید مقررات مهاجرتی به انگلیس است و اخیرا به فرانسه هشدار داده که از ورود مهاجران غیرقانونی به انگلیس از طریق کانال مانش جلوگیری کند.

انگلیس دو ماه پیش (تیر)  توافق کرد که برای مهار مهاجرت غیر قانونی از گذرگاه خطرناک کانال مانش ۵۴ میلیون پوند به فرانسه کمک کند. بر اساس توافق صورت گرفته که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، فرانسوی‌ها موافقت کردند تا تعداد مأموران خود را در امتداد ساحل دریا دو برابر کرده و با خرید تجهیزات مناسب، منطقه تحت نظر خود را افزایش داده تا از تردد مهاجران به انگلیس جلوگیری کنند.

اما پاتل که از آمار ورود مهاجران از طریق کانال مانش راضی نیست هشدار داده « اگر فرانسوی‌ها به دنبال دریافت این پول هستند باید دست به کار شوند. پرداخت آن مشروط به نتیجه کار است و ما هنوز نتیجه‌ ملموسی مشاهده‌ نکرده‌ایم.»

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که ترمیم کابینه در راستای ایجاد «تیمی قوی و متحد» برای رویارویی با چالش‌های پس از همه‌گیری بیماری «کووید ۱۹» صورت گرفته است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که نتایج تازه‌ترین افکار سنجی صورت گرفته نشان می‌دهد که محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار به پایین‌ترین حد پس از انتخابات سراسری دو سال پیش رسیده است.

طبق گزارش مشترک نشریه تایمز چاپ لندن و موسسه «یوگوو» محبوبیت حزب بوریس جانسون با پنج درصد کاهش به ۳۳ درصد رسیده است. این درحالیست که در مقابل محبوبیت حزب اصلی مخالف دولت با یک درصد افزایش به ۳۵ درصد رسیده که برای اولین بار از ابتدای امسال (۲۰۲۱) بشمار می‌رود.

وبگردی