به گزارش برنا، غلامرضا مرحبا در توضیح نشست روز چهارشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد به خبرنگاران، گفت: اصلاح ساختار بخش اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تسریع در تعیین مدیران عامل صندوق های بازنشستگی فولاد، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی و همچنین اصلاح ساختاری این مجموعه‌ها برای قرار گرفتن تحت نظارت یک پارچه و رصد لحظه ای عملکرد بنگاه‌های اقتصادی زیر مجموعه این ۴ صندوق، از جمله موارد مطرح شده در جلسه امروز بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد شد، ظرف ۴۵ روز آینده اولین گزارش شناخت در حوزه بنگاه‌های اقتصادی این مجموعه‌ را ارائه کند تا میزان بهره وری، بازدهی و عملکرد آنها شفاف شود.

وی اضافه کرد: اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد در نشست امروز مطرح شد که حدود یک سال در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار داشت. البته وزیر کار اعلام کرد که برنامه ای برای پس گفتن آن نداشته و تنها برای بررسی بیشتر و اعلام نظرات مجموعه خود، مدتی فرصت می‌خواهد.

مرحبا گفت: موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه، سالم سازی مدیریت بخش وزارت تعاون و استقرار نگاه علمی و افزایش شفافیت در ساختار بدنه وزارت تعاون بود تا با آن نگاه، مدیریت بهتری بر مباحث مختلف به ویژه ایجاد اشتغال و اداره بنگاه های اقتصادی داشته باشد. همچنین موضوع استقرار نظام جامع رفاه اجتماعی مطرح شد تا بر اساس آن کسری عملیاتی صندوق های بازنشتسگی تراز شود.  

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به حضور حسینی معاون پارلمانی رییس جمهوری در کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: طبق گفته ایشان ۱۴۲ لایحه دولت در دستور کار کمیسیون ها قرار دارد. از طرفی نمایندگان نیز تذکراتی در خصوص لزوم افزایش ارتباط وزرا و معاونان پارلمانی وزارت‌خانه‌ها با نمایندگان مجلس مطرح کردند.