شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#پرسپولیس#لیگ قهرمانان آسیا

کنایه پرسپولیسی‌ها به استقلال در رختکن/ فریادی که سرخپوشان سر می‌دادند

پرسپولیس نماینده کشورمان موفق شد پدیده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در خانه خودش حذف کند.

کنایه پرسپولیسی‌ها به استقلال در رختکن/ فریادی که سرخپوشان سر می‌دادند
خبرورزشی -

پرسپولیس ایران در نیمه اول مقابل تیم سفیدپوش میزبان اکثر زمان بازی را در اختیار داشت و موقعیت‌هایی را هم روی دروازه حریف ایجاد کرد اما بازیکنان این تیم نتوانستند از موقعیت‌ها برای رسیدن به گل استفاده کنند.

میزبان این دیدار هم هر چند موقعیت‌هایی را روی دروازه تیم ایرانی ایجاد کرد اما نتوانست دروازه حامد لک را با خطر جدی مواجه کند.

در دقایق پایانی نیمه اول نیز حرکت ترکیبی و زیبای بازیکنان پرسپولیس با ارسال عالیشاه موقعیتی خطرناک روی استقلال خلق کرد که مدافعان این تیم توپ را راهی کرنر کردند. این دیدار با نتیجه صفر بر صفر در نیمه نخست به پایان رسید.

شاگران یحیی گل محمدی نیز در نیمه دوم همان روال نیمه اول را دنبال کردند و با استفاده از گردش توپ و نفوذ از جناحین به دنبال رسیدن به دروازه حریف بودند اما در رسیدن به گل توفیقی به دست نیاوردند تا سرمربی سرخپوشان در ۱۰ دقیقه پایانی مجبور شود قدرت تهاجمی تیمش را با به میدان فرستادن پاکدل و آل کثیر بیشتر کند.

با حضور این دو بازیکن شرایط پرسپولیس متفاوت شد و این تیم حملات گسترده تری را روی دروازه میزبان پی ریزی کرد اما این حملات آنقدر زهردار نبود که این تیم بتواند به آنچه می خواهد دست پیدا کند.

در دقیقه ۸۹ پرسپولیس می توانست به گل برتری دست پیدا کند اما ضربه روی زمین مهدی ترابی را مدافع استقلال از روی خط دروازه برگشت داد تا این حمله نماینده ایران هم به جایی نرسد.

اما بالاخره در دقیقه ۹۰ مهدی ترابی خیال هواداران پرسپولیس را راحت کرد و با ضربه ای با پای چپ از گوشه محوطه جریمه دروازه حریف را باز کرد تا سرخپوشان ایران به گل برتری دست پیدا کنند.

پس از پایان این بازی، بازیکنان پرسپولیس که سراز پا نمی شناختند با خوشحالی در رختکن تیم فریاد می کشیدند: «تیمی را بردیم که ۴ گل به الهلال عربستان زده بود.»

اشاره طعنه آمیز پرسپولیسی ها به شکست استقلال مقابل الهلال عربستان بود. استقلال تاجیکستان، شگفتی رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا بوده و در گروهی که الهلال عربستان در آن حضور داشت، توانست به عنوان تیم صدرنشین، راهی مرحله حذفی شود. کار بزرگ این تیم در مرحله گروهی، پیروزی ۱-۴ مقابل الهلال بود.

 استقلال ایران دیگر نماینده کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نتیجه ۲ برصفر برابر الهلال عربستان شکست خورد و از این رقابت ها حذف شد.