شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#شاخص بورس
گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام تهران؛

شاخص بورس پشت دیوار کانال 1.5 میلیونی

کدخبر: 440732
اقتصادنیوز: امروز 24 شهریور 1400نماگرهای اصلی بازار سهام افت داشتند و 66 درصد نمادها قرمزپوش شدند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 8 هزار 665 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 488 هزار واحد رسید تا هفته را نزولی به پایان ببرد و قبای قرمز بر تن کند.  

بورس

پایان نزولی هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 3 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه 8 هزار و 665 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 488 هزار و 297 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و 449 واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم 450 هزار و 459 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 247 واحد افت کرد و به رقم 21 هزار و 998 واحد رسید. بدین ترتیب شاخص کل فرابورس یک کانال پائین آمد و پس از 10 روز به محدوده 21 هزار واحدی بازگشت.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 160 نماد رشد قیمت داشتند که 119 نماد بورسی و 41 نماد فرابورسی بودند. همچنین 329 نماد کاهش قیمت داشتند که 229 نماد بورسی و 100 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 32 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 66 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی 

روز چهارشنبه پس از یک روز وقفه بار دیگر ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 415 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 38 میلیارد تومان بود. پس از فارس، فولاد (فولاد مبارکه) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

روز چهارشنبه نمادهای «شستا»، «فولاد» و «اخابر» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «پارس»، «وبملت» و «شبریز» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و آبادا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، سپیدار و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 34 درصد افت کرد و در رقم 872 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 263 درصد افزایش یافت و 69 میلیارد تومان شد.

شرکت آریان کیمیا تک (کیمیاتِک) با صف‌ خرید 440 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کیمیاتک، نمادهای فجهان (مجتمع جهان فولاد سیرجان) و حآفرین (شرکت ریل پرداز نو آفرین) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به حسیر (شرکت ریل سیر کوثر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 21 میلیارد تومانی داشت. پس از حسیر، بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) و زماهان (شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان) بیشترین صف فروش داشتند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 35 هزار و 619 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 106 درصد افزایش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 151 میلیارد تومان رسید.

برکت و دی صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 123 میلیارد تومان بود.

پس از برکت، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شبندر و کماسه در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد 552 میلیون و 652 هزار و 345 سهم در صدر قرار گرفته است. وسکرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. خبهمن و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس