شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#کره شمالی

طی بیانیه ای؛

ارتش آمریکا به شلیک موشک از کره شمالی واکنش نشان داد

ارتش آمریکا به شلیک موشک از کره شمالی واکنش نشان داد

فرماندهی ایندو-پاسیفیک ارتش آمریکا در واکنش به خبر برخی منابع مبنی بر شلیک دو موشک بالستیک از کره شمالی، مدعی شد که این پرتاب ها نشانگر اثر بی ثبات کننده برنامه تسلیحاتی «پیونگ یانگ» است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز و پس از آنکه برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرده است، فرماندهی ایندو-پاسیفیک ارتش آمریکا نیز به این پرتاب‌ها واکنش نشان داد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندهی ایندو-پاسیفیک ارتش آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده است که شلیک‌های موشکی کره شمالی تهدیدی فوری برای پرسنل، سرزمین یا متحدان آمریکا محسوب نمی‌شود اما تأثیر بی ثبات کننده برنامه تسلیحاتی غیرقانونی آن را برجسته می‌کند.

اوایل امروز، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در خبری تکمیلی در همین رابطه مدعی شده بود که ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کرده کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای شرق شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد موشک‌هایی که نوع آنها مشخص نشده است، بعد از ظهر چهارشنبه (به وقت محلی) از مناطق مرکزی کره شمالی شلیک شده‌اند و مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل جزئیات برای اطلاعات بیشتر هستند.

ستاد مذکور همچنین در بیانیه خود ادامه داد: ارتش ما در همکاری تنگاتنگی با آمریکا، وضعیت آمادگی کامل را حفظ می‌کند.