شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#جدید#مقامات

سیستم چین برای کنترل انتقال اطلاعات خودروهای هوشمند به خارج

سیستم چین برای کنترل انتقال اطلاعات خودروهای هوشمند به خارج

مقامات چینی قوانین تازه‌ای برای حفاظت از داده‌ها تصویب کرده‌اند و سیستمی جدید در این کشور قادر به شناسایی انتقال احتمالی داده‌های خودروها به خارج از این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چین بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است و با توجه به هوشمندی روزافزون خودروها و ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات برای ناوبری و مسیریابی در آنها، چین نگران است که انتقال داده‌های یادشده به خارج از این کشور مشکلاتی را برای امنیت ملی آن به وجود آورد یا ابزاری برای حملات سایبری به چین شود.

خودروهای امروزی مجهز به مجموعه‌ای از حسگرها و دوربین‌ها برای کمک به رانندگان هستند و داده‌هایی که توسط این تجهیزات تولید و منتشر می‌شوند معمولاً از سوی شرکت‌های خودروساز برای ابداع فناوری‌های جدید مانند سیستم‌های رانندگی خودران نیز به کار می‌روند. اما این روند جدید باعث نگرانی‌هایی در زمینه حفظ حریم شخصی و امنیت افراد و اتومبیل‌ها شده است.

خودروسازان چینی موظف به ذخیره این نوع داده‌ها در داخل این کشور هستند و باید موافقت رگولاتوری این کشور برای انتقال اطلاعات مذکور به خارج از چین را نیز به دست آورند. در حال حاضر تحقیقاتی از شرکت آمریکایی تسلا در چین در جریان است تا در مورد عملکرد آن در زمینه ذخیره سازی اطلاعات و انتقال این داده‌ها به خارج از این کشور تحقیق شود.

دولت چین در ماه می پارک خودروهای تسلا را در محوطه برخی ادارات دولتی خود به علت نگرانی‌های امنیتی از دوربین‌های آنها ممنوع کرد.

سیستم جدیدی که توسط مؤسسه تحقیقات مهندسی خودرو چین ابداع شده، با تحلیل مسیر انتقال داده‌های سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی هر اتومبیل از مقصد آپلود داده‌ها مطلع می‌شود. سیستم یادشده فعلاً بر روی خودروهای مدل ۳ تسلا و برخی تولیدات آئودی، مرسدس بنز، لندرور و غیره در حال آزمایش است.