شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم‌ها

علیه دولت لبنان؛

تحریم‌ها لغو شد+ جزییات

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تعلیق نظام تحریم‌ها علیه لبنان پس از تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.

تحریم‌ها لغو شد+ جزییات

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری آناتولی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل دولت جدید لبنان نظام تحریم‌های اروپایی علیه این کشور تعلیق شده و این کمک‌ها افزایش خواهد یافت و ما مذاکرات لبنان با صندوق بین‌المللی پول را تسهیل می‌کنیم.

مقامات اتحادیه اروپا ماه گذشته میلادی چارچوب قانونی را برای وضع تحریم‌هایی علیه لبنان به دنبال رکود طولانی مدت در روند تشکیل دولت در این کشور بحران زده وضع کرد.

این اقدام اتحادیه اروپا به رهبری فرانسه و با هدف اعمال فشار مضاعف علیه سیاستمداران لبنانی جهت تسریع در تشکیل دولتی با اختیارات گسترده و قادر به اصطلاحات صورت گرفت.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ممنوعیت چهره‌ها و نهادهایی است که نامشان در فهرست تحریم‌های اروپا آمده است.

در همین راستا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، در صورتی که دولت جدید لبنان اقدام به اجرای اصلاحات کند، این اتحادیه آماده کمک به این کشور است.

جوزپ بورل، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان را به ازسرگیری مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول به عنوان تنها راه ممانعت از فروپاشی مالی ترغیب کرد.

وی در ادامه افزود، در صورت اتخاذ تدابیر و اجرای اصلاحات توسط دولت جدید لبنان اتحادیه اروپا آماده تداوم کمک به این کشور است.

لبنان از کاهش شدید ارزش پول داخلی و کاهش قابل توجه ارز خارجی رنج می‌برد و به همین دلیل نتوانسته نیازهای خود به کالاهای اساسی وارداتی به ویژه سوخت، دارو و آرد را تامین کند

رئیس جمهوری لبنان ۲۶ ژوئیه و در پی انصراف سعد حریری از تشکیل دولت، نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشین لبنان را به تشکیل دولت مکلف کرد.

در پی انفجار بیروت در مرداد ماه سال گذشته، حسان دیاب از مقام نخست‌وزیری استعفا کرد و در آن زمان، میشل عون، سعد حریری را به عنوان نخست‌وزیر تعیین کرد.

اما تلاش حریری برای تشکیل کابینه به نتیجه نرسید و او در نهایت، بعد از ماه‌ها، از این مقام کناره‌گیری کرد.

در این مدت لبنان توسط حسان دیاب به عنوان سرپرست موقت کابینه اداره می‌شد.

وبگردی