شهر خبر

خضریان: مجلس به تفاهم اخیر با آژانس انرژی اتمی ورود می کند


خضریان: مجلس به تفاهم اخیر با آژانس انرژی اتمی ورود می کند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تفاهم اخیر بین سازمان انرژی اتمی و آژانس گفت این تفاهم در چارچوب مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته و مجلس از نظر قانون اقدام راهبردی به این موضوع ورود می‌کند.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، ریل‌گذاری مهم مجلس در بحث پرونده هسته‌ای است، تاکید کرد: از ابتدای اجرای قانون، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به جدیت نظارت بر اجرای این قانون را پیگیری کرده است و همچنان در پیگیری مصمم است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس با اشاره به اینکه دولت دوازدهم مسیر مناسبی را در پرونده هسته‌ای طی نکرده است، گفت: متاسفانه به علت اشتباهاتی که دولت قبل در بحث ابعاد احتمالی نظامی مرتکب شده است، فضای سیاسی علیه ایران تشدید شده است.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل 90 در مجلس ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم باوجود امتیازات گسترده هسته‌ای و ادعاهای زیاد نتوانست پرونده PMD را ببندد. لذا یکی از محورهای گفت‌وگو با اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در کمیسیون، مسئله وضعیت PMD خواهد بود.

خضریان در رابطه با تفاهم اخیر بین سازمان انرژی اتمی و آژانس توضیح داد: این تفاهم در چارچوب مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است و مجلس شورای اسلامی از نظر قانون اقدام راهبردی به این موضوع ورود خواهد کرد.

خضریان  با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل 90 تعاملات بین ایران و آژانس را با حساسیت پیگیری می‌کند، گفت: به زودی کمیسیون جلسه‌ای با رییس جدید سازمان انرژی اتمی خواهد داشت و یکی از محورهای جلسه، برنامه این سازمان برای تعامل با آژانس و موضوع تفاهم اخیر خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90  مجلس با بیان اینکه کمیسیون همچنان در اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جدی است، افزود: دولت سیزدهم باید در اجرای کامل و دقیق این قانون اهتمام داشته باشد. برای مجلس شورای اسلامی عمل منطبق بر قانون مهم است و فرقی میان دولت‌ها نمی‌گذارد.

انتهای‌ پیام/