شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#جدید#امریکا

شوک جدید امریکا به بازار داخلی ایران/آماده لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام هستیم

کارگرآنلاین|معاون نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی در وین در بیانیه‌ای در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی مواضع کشورش را درباره تحولات اخیر برنامه هسته‌ای ایران بیان کرده و خواستار بازگشت ایران به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین و خودداری آن از توسعه بیشتر اقدامات هسته‌ای خود شد.

 لوییس بونو معاون نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی در وین شب گذشته در بیانیه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران و توافق هسته‌ای در جلسه ی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آمریکا هماهنگی نزدیکی با متحدان و شرکایش دارد و در جهت رسیدن به بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام (توافق هسته‌ای) که دستاوردی مهم در دیپلماسی چندجانبه و ابزاری مهم در در پرداختن به نگرانی‌های طولانی مدت جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران است، دیپلماسی در پیش گرفته است.

بیانیه آمریکا در شورای حکام در این راستا می‌افزاید: ما از ایران می‌خواهیم بدون تاخیر به مذاکرات بازگردد و از هر گونه تنش بیشتر که تنها موجب سخت‌تر کردن کارمان خواهد شد، خودداری کند. ایران باید با فوریت به سمت توافق پیش برود نه این که از آن دور شود.

منبع: ایسنا