شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#اتحادیه اروپا#طبیعی#اروپایی

ناتوانی کمیسیون اروپا در پرداخت کمک های مالی وعده داده شده به مناطق سیل زده


ناتوانی کمیسیون اروپا در پرداخت کمک های مالی وعده داده شده به مناطق سیل زده

کمیسیون اروپایی در نامه‌ای از کسری بودجه صندوق کمک به بلایای طبیعی اتحادیه اروپا و خالی شدن آن خبر داده و اعتراف کرد که نمی‌تواند کمک‌های مالی وعده داده شده به مناطق سیل زده اروپایی را پرداخت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، بعد از فاجعه سیلی که اخیرا در برخی کشورهای اروپایی رخ داد اتحادیه اروپا وعده کمک های میلیونی به مناطق سیل زده را داد.

حالا کمیسیون اروپایی اعلام کرده که کفگیرش به ته دیگ خورده و نمی تواند کمک های مالی وعده داده شده به مناطق سیل زده در آلمان و دیگر کشورها را طبق اعلام قبلی پرداخت کند.

در نامه "اورزو لا ون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی به "راسموس آندرسن"، نماینده سبزها در اتحادیه اروپا آمده است که تقریبا تمام بودجه موجود برای بلایای طبیعی در سال جاری کاملا به درخواست های انجام شده در 12 ماه گذشته اختصاص یافته است.

فون در لاین، در این نوشته از وضعیت نامناسب و نارضایت بخش برای اتحادیه اروپا و شهروندانش سخن گفته است. در این نوشته آمده است: با توجه به فراوانی روزافزون و نیروی مخرب بلایای طبیعی پرداخت بدهی ها در سال جاری یک چالش است؛ برای ارائه کمک های میلیونی که به سرعت وعده داده شده است مسائلی وجود دارد. فون در لاین بحران کرونا را هم تشدید کننده اوضاع دانست.

"فون در لاین" همچنین به این مسئله اشاره کرد که سقف سالانه بودجه اتحادیه اروپا برای کمک های همبستگی و اضطراری حدود 1.2 میلیارد یورو است. وی در عین حال وعده داد تا همه امکانات برای کمک به مناطق سیل زده در اروپا را مورد بررسی قرار دهد.

آندرسن از این اظهارات کمیسیون اروپایی شوکه و حیرت زده شده و گفت: اگر یک کشور عضو اتحادیه اروپا از بلایای طبیعی ضربه سختی ببیند همبستگی سایر کشورها باید امری بدیهی باشد. این کارشناس بودجه‌ای اتحادیه اروپا چنین وضعیتی را غیر قابل تحمل نامید.

انتهای پیام/