شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن#تیم ملی#ملی‌پوش#کشتی آزاد#تیم ملی کشتی

نصیری: دیوار من و حسین‌خانی در کشتی کوتاه است/ ۱۰ بار در سال وزن کم کردم اما حق کسی را نخوردم


نصیری: دیوار من و حسین‌خانی در کشتی کوتاه است/ 10 بار در سال وزن کم کردم اما حق کسی را نخوردم

عضو سابق ۶۵ کیلوی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در هیچ یک از مسابقاتی که ملی‌پوش شدم، حق کسی را ضایع نکردم.

میثم نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد وضعیت این روزهایش اظهار داشت: مشغول کار و زندگی هستم. در یک شرکت مشغولم، ضمن اینکه یک سانس تمرینی خصوصی هم دارم که 10-12 تا کشتی گیر را خصوصی تمرین می‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال که کار مربیگری را دوست دارد؟، تاکید کرد: واقعیت این است که برحسب اجبار این کار را انجام می‌دهم، به خاطر گذران امورات زندگی. کشتی در این سال‌ها عایدی خاصی نداشته که به واسطه آن امروز در شرایط مناسبی باشم. خدا تیم ایران مال را خیر بدهد که در این چند سال تیم‌داری کرد و نسبتا قراردادهای خوبی با کشتی گیران بست، اما در دو سال، پول بچه ها را تکه تکه داد و نمی‌شد با آن کاری انجام داد. با واریزی 5 تومان و 10 تومان نمی‌شود کار خاصی انجام داد.

نصیری که چندی پیش از تیم ملی خداحافظی کرد، در رابطه با اینکه آیا قصد بازگشت دوباره ندارد، گفت: واقعیت نه، خیلی هم راحتم ولی یک چیزهایی می‌بینم که دلم آتش می‌گیرد. آن وقت که من با باجرانگ هندی کشتی می‌گرفتم، مبارزه مان 5-5 می‌شد یا با ناداوری 6-5 به سود او، اما همه در فضای مجازی به من حمله می‌کردند، ولی حالا کشتی گیران ما یک دور کشتی می‌گیرند کسی انتقاد نمی‌کند. دیوار من و مصطفی حسین‌خانی در کشتی خیلی کوتاه بود. چه کسی مثلا می‌خواست در المپیک کایل داک را ببرد؟ همه 74 کیلوهای ما به او می‌بازند. حسین‌خانی اگر به المپیک رفت، اگر قبلا به جهانی رفته، در ایران اول شده است.

وی با اشاره به حضورش در المپیک 2016 ریو خاطرنشان کرد: من برای حضور در المپیک طی 5-6 ماه 10 بار وزن کم کردم. از انتخابی استانی شروع کردم، در لیگ برتر و لیگ جهانی، جام جهانی و جام تختی و انتخابی تیم ملی کشتی گرفتم. بعد برایم با سیداحمد محمدی انتخابی گذاشتند، نظر کادرفنی باز هم جلب نشد و من را به جام جهانی فرستادند، به تورنمنت ارمنستان هم رفتند و در آخر سید احمد خودش گفت نمی‌خواهد کشتی بگیرد و رفت.

نصیری اضافه کرد: سر قضیه انتخابی پارسال، به محسن کاوه زنگ زدم گفتم من اینجا در زنجان تنهای تنها هستم، برایم یک مربی بفرستید. گفت شرایط همه یکی است. گفتم مازندران 50 تا کشتی گیر دارد هوای هم را دارند، گفت شرایط همین است. به اردوی تیم ملی رفتیم، خود کاوه زنگ زد که داور اشتباه کرده و برنده کشتی تو بودی. من خودم تنهایی ریکاوری کردم. یک نفر کُچ من ننشست. در لیگ هم قضایایی اتفاق افتاد، برای جام تختی تمرین می‌کردیم، 20 روز مانده اسامی آمد بیرون که برای امیرمحمد یزدانی و قیاسی انتخابی گذاشتند. من چند دور همه را برده بودم، واقعا ملاک تان برای المپیک چه بود؟

این کشتی گیر زنجانی وزن 65 کیلو با اشاره به حضورش در جام تختی تصریح کرد: به من حتی سهمیه جام تختی هم نداده بودند، منی که 5 سال متوالی اول شده بودم. این توهین به من بود و گفتم کشتی نمی‌گیرم اما مربی‌ام گفت نامه زدند و در نهایت به من یک هفته مانده سهمیه دادند، اما بدون مربی. زنجان سه تا کشتی گیر آزاد و یک فرنگی داشت، اما سهمیه مربی نداشت. من کشتی گیر وزن کم کن بودم و تنها نمی‌توانستم خودم را جمع و جور کنم. دل و دماغ کشتی گرفتن نداشتم. به زحمت توانستم مربی‌ام را به سالن بیاورم اما محسن کاوه آیدی کارت را از گردنش درآورد. 76 روز در بستر بیماری بودم، اما در جام تختی اول شدم و بعد نفر اول جام تختی را از آسیایی کنار گذاشتند. درحالیکه در تمامی اوزان قهرمانان جام تختی به آسیایی رفتند.

نصیری با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهد پسر خودش در زنجان کشتی بگیرد، در خاتمه گفت: زنجان در این سال‌ها هیچ حمایتی از من که ملی‌پوش بودم، نکرد. 10 سال نفر اول یا دوم تیم ملی بودم اما کسی نمی‌داند در این سال‌ها چقدر بدبختی کشیدم. همه جا کشتی گرفتم، تنها افتخارم در این 7-8 سال این است که حق یک نفر را نخوردم. می‌خواستند من را به بازی‌های آسیای جاکارتا ببرند اما حسن مرادقلی اول شده بود. گفتم من نمی‌روم حق من نیست، بعد مهران نصیری را بردند. تنها دلخوشی‌ام در کشتی همین است که حق کسی را ضایع نکرده‌ام.



انتهای پیام/