شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#گوگل

گوگل نقره داغ شد!

نهاد ضد انحصار کره جنوبی شرکت گوگل را به پرداخت ۲۰۷ میلیارد وون معادل ۱۷۶.۶۴ میلیون دلار به دلیل مسدود کردن استفاده از نسخه های اعمال تغییرات سیستم عامل اندروید، جریمه کرد.

گوگل نقره داغ شد!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری « رویترز »، کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی ( KFTC) امروز اعلام کرد که در بررسی های خود در مورد گوگل به این نتیجه رسیده که شرکت یادشده مانع از جذب مشتری از طریق سیستم عامل اندروید توسط سازندگان محلی گوشی های هوشمند در کره جنوبی شده است. یعنی گوگل از موقعیت مسلط خود در بازار برای محدود کردن رقابت در بازار سیستم عامل اندروید سوأ استفاده کرده است.

در همین حال شرکت گوگل در بیانیه ای اعلام کرد قصد درخواست تجدید نظر دارد و در ادامه افزود که قانون گذاران منافعی که توسط همسازی و سازگاری اندروید با دیگر برنامه ها  ارائه می شد و مزیت هایی که مورد توجه و علاقه مصرف کنندگان  بود را دست کم و یا نادیده گرفتند. 

این جریمه یک روز پس از اصلاحیه " اقدام کسب و کار ارتباطات کره جنوبی " که به شکل غیر رسمی درباره " قانون ضد گوگل" منتشر شد به جریان افتاد. 

این قانون اکنون اپراتورهای بازارهای اپلیکیشنی از جمله گوگل را از درخواست توسعه دهندگان سخت افزار برای استفاده از سیستم های پرداخت شان منع می کند. الزامی که به شکل موثری توسعه دهندگان را از پرداخت درصد خریدهایشان در بازار اپلیکیشن ها باز می دارد. 

کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی ( KFTC) گفت که گوگل هنگامی که قراردادهای کلیدی را با نظر به مجوزهای  فروشگاه های اپلیکیشنی امضا می کرد، مانع رقابت با تولیدکنندگان ابزارها بدون پایبندی به "توافقنامه ضد تقسیم شدن به جز " ( AFA ) شده است.

این کمیسیون در ادامه افزود : در سال ۲۰۱۳ شرکت سامسونگ ساعت های هوشمندی با تغییرات OS به بازار عرضه کرد اما پس از آنکه گوگل این حرکت را تخطی از " توافقنامه ضد تقسیم شدن به جز " ( AFA ) اعلام کرد آنرا به سیستم دیگری از OS تغییر داد.

شرکت سامسونگ دراین باره هنوز اظهارنظری نکرده است.

 پیش از این در اوائل ماه جاری میلادی، پارلمان گوگل طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن مالکان اپ استورهای بزرگ تلفن همراه مانند گوگل و اپل دیگر حق ندارند توسعه دهندگان نرم افزار را به استفاده از سیستم های پرداخت خود مجبور کنند و آنها را برای استفاده از سیستم های پرداخت درون برنامه ای خود به منظور دریافت کمیسیون تحت فشار بگذارند.

وبگردی