شهر خبر

زاخارووا خبر داد؛

وزیر خارجه روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد

وزیر خارجه روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی سخنانی از شرکت «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی سخنانی از شرکت «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

بر اساس این گزارش، زاخارووا گفت: به لطف بهبود شرایط کرونایی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ۷۶ مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده و همچنین تعدادی از دیدارهای دوجانبه را در حاشیه برگزاری این نشست از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ سپتامبر برگزار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۴ سپتامبر افتتاح شد. هیئت روسی به سرپرستی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه در این مجمع حضور داشته و سخنرانی وی (لاوروف) برای تاریخ ۲۵ سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. ما مفتخریم به این نکته توجه داشته باشیم که در شرایط بهبود وضعیت همه گیری کرونا، وزیر و همچنین بسیاری از همکاران وی از کشورهای دیگر، شخصاً در این نشست شرکت خواهند کرد و همچنین تعدادی از ملاقات‌های دوجانبه با شرکای خارجی را در حاشیه مجمع برگزار خواهند کرد.

لازم به ذکر است پیشتر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست مجمع عمومی امسال سازمان ملل شرکت نخواهد کرد.