شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#مجلس#کمیسیون اقتصادی#وزارت#رفاه

آمادگی کمیسیون اقتصادی برای کمک به اصلاح ساختار وزارت تعاون شفافیت در صندوق بازنشستگی در دستور کار


آمادگی کمیسیون اقتصادی برای کمک به اصلاح ساختار وزارت تعاون شفافیت در صندوق بازنشستگی در دستور کار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آمادگی این کمیسیون برای کمک به ساختار اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پس از نشست مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این اولین جلسه با وزیر کار پس از رای اعتماد بود؛ در این جلسه مباحث بسیار مهمی مطرح شد. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‌های مهم اقتصادی کشور است و بخش عظیمی از بنگاه‌های اقتصادی به دلیل تعهداتی که به ذینفعان آن‌ها در چهار صندوق تخصصی فولاد، بیمه عشایر و روستاییان، تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری دارد، طبیعتاً در حوزه اقتصادی نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: جمعیت قابل توجهی از کشور از ذینفعان این صندوق‌ها هستند؛ اولین مطالبه جدی ما از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح ساختار اقتصادی، بنگاه‌های ذیل این وزارتخانه است؛ این مطالبه از سال‌های قبل مطرح بوده است و امروز خدمت مردم عرض می‌کنم که بسیار خوشحالیم که وزیر جوان و اقتصادی ما خبر‌های خوبی از آمادگی جهت اصلاح ساختار اقتصادی را بیان کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدت‌ها در این وزارتخانه نگاه به اداره این مجموعه ها، نگاهی دولتی بوده است؛ امروز این ظرفیت وجود دارد که ما بتوانیم اصلاح ساختار بخش اقتصادی را انجام بدهیم.

پورابراهیمی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که رویکردی که در جهت اصل 44 قانون اساسی، فرامین مقام  معظم رهبری و همچنین موضوعات مربوط به افزایش بهره وری وجود دارد در دستور کار باشد.

وی همچنین اعلام کرد: ظرف 45 روز آینده اولین گزارش شناخت در حوزه بنگاه‌های اقتصادی این مجموعه ارائه می‌شود؛ در کمیسیون اقتصادی اعلام آمادگی کردیم تمام ظرفیتمان را برای اصلاح ساختار در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بدهیم.

** سالم سازی و شفافیت نظام مدیریتی صندوق بازنشستگی در دستور کار است

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  نیز پس از نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستور جلسه لایحه اصلاح قوانین در حوزه تعاون و مدیریت صندوق‌ها و شرکت‌های اقتصادی ذیل شرکت‌های صندوق بازنشستگی بود.

وی با بیان اینکه این جلسه دو ساعت و نیم طول کشید تصریح کرد: درباره اصلاح قوانین حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار‌های خوبی سال‌ها انجام شده و مقرر شده است در دولت جدید به جهت اینکه به جزئیات تحولات مطلع نیستیم بازنگری مجددی انجام شود و ظرف 45 روز اصلاحات لایحه را انجام بدهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:در ارتباط با صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و مجموعه بزرگ از واحد‌های اقتصادی و صنعتی که ذیل این بخش فعال هستند، نگرانی‌هایی در مجلس وجود دارد که کاملاً بجاست و آن‌ها برنامه‌های ما را جویا شدند.

عبدالملکی بیان کرد : در جلسه امروز گفتیم که موضوع سالم سازی نظام مدیریتی این مجموعه‌ها در دستور کار است؛ مسئله استقرار نظام‌های نوین مدیریتی در این مجموعه‌ها به نحوی که بتواند به مرز دانش در مدیریت اقتصاد نزدیک شویم؛ موضوع شفافیت در این مجموعه‌ها هم در دستور کار بوده و سامانه‌های اولیه شکل گرفته است.

وی افزود: روی نظام جامع رفاه اجتماعی هم کار می‌کنیم و امیدواریم ثمره اش این باشد که صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی را تراز کنیم، چون در حال حاضر کسری‌های بسیار سنگینی دارد و نمایندگان قول داده اند همکاری کامل با ما داشته باشند.

انتهای‌ پیام/