شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#مجلس شورای اسلامی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

اگر اختیار داشتم بودجه قابل توجهی را به آبخیزداری اختصاص می دادم

اگر اختیار داشتم بودجه قابل توجهی را به آبخیزداری اختصاص می دادم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:اگر اختیار داشته باشم بودجه قابل توجهی را برای طرح آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص خواهم داد زیرا از این طریق می توان آب مورد نیاز کشاورزی را تامین کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی نیکزاد در پنجمین گرامیداشت ملی جنگل بانان و جان نثاران منابع طبیعی با اشاره به اینکه نبود این دو موضوع سبب تخلیه روستاها می شود، افزود: تخلیه روستاها به معنای ایجاد 13 تا 15 میلیون نفر حاشیه نشینی در کشور است .

وی گفت : اگر روستاها توجیه اقتصادی نداشته باشند مردم در آن نخواهند ماند که البته نشانه آن هم جمعیت 75 درصدی روستایی در اوایل انقلاب و کاهش آن در زمان حال است .

نیکزاد با اشاره به اینکه روستائیان اکنون نیازمند امکانات ارتباطاتی، آب ، تسهیلات مسکن و راه هستند، گفت : من اگر اختیار داشته باشم بودجه قابل توجهی را برای طرح آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص خواهم داد زیرا از این طریق می توان آب مورد نیاز کشاورزی را تامین کرد.

وی در خصوص وضعیت شغلی جنگل بانان گفت : نیروی شرکتی به معنای برده داری نوین است بنابراین دولت باید همه را با هم ببیند و به طور کل به صورت شرکتی کار کردن با قرارداد سفید امنیت شغلی وجود ندارد و معنایی هم نخواهد داشت .

نیکزاد با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی می تواند فارغ التحصیلان منابع طبیعی را به کار بگیرد، گفت : این وزارتخانه 135 میلیون هکتار اراضی در اختیار دارد که می تواند با تعهد گرفتن از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در اختیار این افراد قرار بدهد و عرصه ها را احیا کند .

وی با تاکید بر اجرای طرح کاداستر ادامه داد : ما از چندین دولت قبل شنیدیم که این طرح در حال پایان است اما همچنان این اتفاق نیفتاده در حالی که اجرای این طرح بسیار با ارزش است .