شهر خبر

برگزاری مراسم بدرقه تیم والیبال ناشنوایان به مسابقات جهانی با حضور وزیر ورزش


برگزاری مراسم بدرقه تیم والیبال ناشنوایان به مسابقات جهانی با حضور وزیر ورزش

مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان به مسابقات جهانی ایتالیا با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان ایران به مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا، امروز (سه‌شنبه) با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تیشه‌گران رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان و ... در محل این فدراسیون برگزار شد.

پیش از شروع مراسم، سجادی از بخش‌های مختلف فدراسیون و رشته‌های مختلف فعال ناشنوایان بازدید کرد.

محمد ترکاشوند سرمربی تیم ملی والیبال ناشنوایان به دلیل درگذشت برادر و بیماری همسرش در مراسم امروز حضور نداشت.

مراسم با صحبت‌های تیشه‌گران رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آغاز شد. تیشه‌گران در بخشی از اظهاراتش به مشکلات ورزشکاران و عدم تخصیص صد درصدی پاداش آنها اشاره کرد و گفت که این فدراسیون مانند یک فدراسیون کوچک اداره می‌شود. همچنین داشتن سالن‌های اختصاصی از جمله درخواست‌های رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان بود.

در ادامه سجادی وزیر ورزش و جوانان به سخنرانی پرداخت. او در جمع حاضران گفت: ابتدا می‌خواهم از بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال تقدیر کنم و امیدوارم بیشتر از تجربه او استفاده کنیم‌. من 23 سال است که در دانشکده تربیت بدنی تدریس می‌کنم و از محدودیت‌های ورزشکاران ناشنوا و نابینا اطلاع داریم. وقتی عزیزان در شنوایی مشکل دارند، آن وقت متوجه می‌شویم مربیان برای انتقال دانش چقدر سختی می‌کشند.

وی افزود: 10 درصد جوامع بشری از محدودیت‌های شنوایی و بینایی برخوردار هستند. 80 درصد از این 10 درصد در کشورهای مثل ما حضور دارند. ورزش عامل پیوستگی این ورزشکاران به جامعه است. فدراسیون‌های ناشنوایان، بیماری‌های‌ خاص و جانبازان و معلولان کار خاصی انجام می‌دهند. قبل از اینکه وزیر ورزش انتخاب شوم، تیشه‌گران با من صحبت می‌کرد و گزارش پرداختی‌ها را می‌داد. من که کاره‌ای نبودم شاهد خوشحالی رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان برای کمک به این فدراسیون بودم. قدر تیشه‌گران را بدانید و من هم قول می‌دهم در کنار تلاش او و همکاران‌شان کم نگذارم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: الان دوره خوشی ورزشکاران بابت اردوها، تعذیه، مسابقات و ... است، اما باید به فکر بعد دوران ورزشی آنها شد. من بهتر از شما می‌دانم که داشتن تنها یک مکان برای ورزش ناشنوایان آن هم در شرق کشور کافی نیست. یک مقدار دل‌سوزی و تلاش مضاعف برای پیگیری مشکلات ورزشکاران و فدراسیون می‌خواهیم. باید در کل کشور ورزشکاران ناشنوا از امکانات ورزشی استفاده کنند‌. آقای علی‌نژاد گفت 28 هزار مکان ورزشی در کشور داریم. آیا نباید از این 28 هزار مکان ورزشی یکی از آنها در استان‌ها به ورزشکاران ناشنوا برسد؟

سجادی ادامه داد: روزی که در مجلس خدمت کمیسیون‌ها می‌رسیدیم گفتم ورزش باید ترکیبی باشد و از حالت جزیره‌ای خارج شود. 28 هزار مکان ورزشی توسط وزارت ورزش مشخص شده است و اماکن‌ها نیز مکان‌های ورزشی دارند. هر کسی در ایران علاقه‌مند به ورزش است باید از اماکن ورزشی استفاده کند. اینها نیاز به پیگیری و تلاش دارد، اینکه در اتاق بنشینم و یکی بیاید و برود فایده‌ای ندارد. خدمت هر وزیری که لازم باشد با خواهش و تمنا می‌روم و وقت می‌گیرم. امروز وقت پروژه و کلنگ‌زنی نداریم تا 10 سال منتظر بهره‌برداری باشیم.

وی تصریح کرد: مناسبت این مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان است. امیدارم سختی راه اذیت‌تان نکند. می‌دانم در فرودگاه تردد سخت است و امکان جا ماندن وجود دارد. به خاطر دارم شبکه خبر مستندی از دوران ورزشی امید سعیدی تهیه کرد. پسر سعیدی به افتخارات پدرش اشاره کرد، اما گفت او از بچگی با دنیای صدا بیگانه است و آرزو داشتم یکبار صدایم را بشنود. ما فقط کافی است همدیگر را ببینیم و درک کنیم، اینکه ناشنوا و نابینا در جامعه چطور تردد می‌کنند. شما (اشاره به ورزشکاران ناشنوا) حق زیستن دارید و وظیفه داریم مدیریت و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. اردو بگذاریم. به عنوان خادم ورزش قول می‌دهم‌ کنارتان باشم و دستان‌تان را به گرمی فشار می‌دهم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بدرقه دادن یعنی شخصیت و هویت دادن به ورزشکاران. لازم می‌دانم هر آنچه این فدراسیون نیاز داشته باشد انجام وظیفه کنیم‌. در جایی مسئولیت داشتم و دیدم تیم فوتبال ناشنوایان بی‌صدا و مظلوم واکنس‌های خود را زدند و سپس 15 دقیقه زیر آفتاب ماندند تا اتوبوس‌شان بیاید. به آنها گفتم ناهار نزد ما صرف کنید، اما گفتند برنامه‌ریزی‌شان صرف ناهار در فدراسیون است.

 

انتهای پیام/