شهر خبر

اعزام ۶۰ هزار زوار به مراسم اربعین به عراق قطعی شد/ منع تردد شبانه کماکان ادامه دارد

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده گفت: سهمیه زوار ایرانی ۶۰ هزار نفر اعلام شد و شرط هر دو کشور برای اعزام به مراسم اربعین دریافت ۲ دز واکسن قطعی است.
خبرگزاری میزان - حسین ذوالفقاری درباره آخرین تصمیمات برای سفر به عراق گفت: روز گذشته تیمی به عراق اعزام کردیم ساعاتی قبل آخرین توافقات به امضای دو طرف رسبد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده گفت: سهمیه زوار ایرانی ۶۰ هزار نفر اعلام شد و شرط اعزام دریافت ۲ دز واکسن قطعی است.

وی با اشاره به درباره تست پی سی آر گفت: این آزمایش در زمان ویزا نیاز نیست، اما مقرر شد در زمان ورود به فرودگاه‌های ایران برای رفتن به عراق تست منفی باید همراه داشته باشند. هم‌چنین مقرر شد در برگشت تست پی سی ار شرط سوار شدن در بازگشت از عراق نباشد و در ایران از همه زوار تست رایگان بدهند.

ذوالفقاری بیان کرد: ویزا برای مدت یک ماه اعتبار دارد و به عنوان اربعین صادر خواهد شد. برای اعزام زوار به عراق به صورت زمینی توافقی صورت نگرفته و عبور از همه مرز‌های زمینی ممنوع است. اما اگر زوار تمایل داشته باشند در زمان برگشت می‌توانند از مرز زمینی مهران بازگردند.

تکمیل می‌شود