شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس

آمار تلفات کرونایی افراد واکسینه شده در انگلیس

 آمار تلفات کرونایی افراد واکسینه شده در انگلیس

بر اساس داده های اداره آمار ملی انگلیس (ONS)، بررسی های جدید در این کشور تایید می کند احتمال مرگ ناشی از عفونت کووید ۱۹ در افرادی که کاملاً واکسینه شده اند بسیار کمتر از افرادی است که این واکسن را دریافت نکرده یا یک دُز آن را تزریق کرده اند.

به گزارش بهداشت نیوز،  از بین بیش از ۵۱ هزار مرگ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در انگلیس بین ماه های ژانویه تا ژوئیه سال جاری (۲۰۲۱)، تنها ۲۵۶ مورد آن ها افرادی بوده اند که کاملا واکسینه شده بودند.

این ارقام نشان دهنده درجه بالایی از محافظت واکسن ها در برابر ابتلا به این بیماری و مرگ ناشی از آن است.
از ۵۱ هزار و ۲۸۱ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در انگلیس از ۲ ژانویه تا ۲ ژوئیه میلادی در سال جاری (۲۰۲۱)، تنها ۶۴۰ نفر (۱.۲ درصد) افرادی بودند که هر دو دز واکسن را دریافت کرده بودند.

همچنین فقط ۲۵۶ نفر (۰.۵ درصد) از این آمار افرادی بودند که هر دو دُز واکسن خود را دریافت کردند و در عین حال دست کم ۱۴ روز پس از تزریق دُز دوم، اولین تست PCR آنها مثبت بوده است.

به علاوه در میان افرادی که پس از تزریق دو دُز واکسن کووید۱۹ جان باختند، ۱۳ درصد دارای نقص ایمنی، ۶۱ درصد مرد و بیش از ۷۵ درصد از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر بودند.

 با افزایش روند واکسیناسیون، هرچند در مجموع تعداد افرادی که حتی پس از واکسیناسیون کامل، جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند اندکی افزایش یافته اما در آمار کلی، میزان مرگ و میر ناشی از کووید در حال حاضر نسبت به پیش از زمان واکسینه شدن افراد در این کشور بسیار کمتر است.