شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#گفتگو#مقامات

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای:

مشروعیت دولتمردان افغانستان از طریق گفتگو بازگردانده خواهد شد

مشروعیت دولتمردان افغانستان از طریق گفتگو بازگردانده خواهد شد

دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای طی سخنانی گفت که رهبران کشورهای عضو این سازمان معتقدند، مشروعیت مقامات حاکم بر افغانستان باید از طریق گفتگوهای مسالمت‌آمیز در این کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر نوروف» دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای طی سخنانی گفت که رهبران کشورهای عضو این سازمان معتقدند، مشروعیت مقامات حاکم بر افغانستان باید از طریق گفتگوهای مسالمت‌آمیز در این کشور ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، نوروف گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای معتقدند که بازگرداندن مشروعیت مقامات دولتی در افغانستان از طریق گفتگوی فراگیر و مسالمت‌آمیز با در نظر گرفتن همه گروه‌های عمومی، سیاسی، قومی و مذهبی در این کشور بسیار مهم است.

«ولادیمیر نوروف» همچنین تاکید کرد: آنها (رهبران کشورهای عضو سازمان) از همه نیروهای سیاسی افغانستان می‌خواهند تا اقدامات لازم را برای عادی سازی وضعیت، برقراری صلح، توسعه اقتصادی، مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر انجام دهند.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای همچنین تاکید کرد: نقش و اهمیت سازمان همکاری شانگهای در عادی سازی وضعیت در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکا و متحدانش از این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

نوروف ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی منطقه گفت: اوضاع سیاسی در سطح جهان و به ویژه حومه کشورهای سازمان همکاری شانگهای در این مرحله همچنان ناآرام است. علاوه بر این، روند افزایش تنش در مناطق مجاور فضای سازمان همکاری شانگهای که در آن، نقاط جدید برای ایجاد بی ثباتی بین‌المللی پدیدار شده، مشاهده می‌شود.