شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زبان فارسی

هیچ نهادی مثل جامعه المصطفی(ص) به توسعه زبان فارسی در جهان خدمت نکرد

هیچ نهادی مثل جامعه المصطفی(ص) به توسعه زبان فارسی در جهان خدمت نکرد

ایسنا/قم معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه گفت: به واسطه جامعه المصطفی ۵۰۰هزار نفر زبان فارسی را یاد گرفتند که این رقم در هیچ نهادی وجود ندارد و گسترش زبان فارسی یعنی گسترش زبان اسلام، علم، عقلانیت و منطق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق پور، جانشین رییس جامعه المصطفی العالمیه، در نشست خبری جامعه المصطفی العالمیه که ظهر امروز برگزار شد، عنوان کرد: سابقه جامعه المصطفی به قبل از انقلاب بر می‌گردد و از گذشته مشتاقان معارف اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) در قم به تحصیل مشغول بودند.
وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به این مجموعه سامان بخشیدند و در دوران تکاملی دو بخش مرکز جهانی و سازمان مدارس تشکیل شد
جانشین رییس جامعه المصطفی العالمیه ادامه ‌داد: مرکز جهانی در داخل ایران برای طلاب علاقه‌مند به آشنایی با مکتب اهل بیت فعالیت داشت و سازمان مدارس، حوزه‌های علمیه خارج از کشور را برنامه ریزی و مدیریت می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه این دو مجموعه یک هدف داشتند به دستور رهبر معظم انقلاب ادغام شدند و مجموعه جامعه المصطفی تشکیل شد، تصریح کرد: جامعه المصطفی نیروی‌هایی تربیت می‌کند که امنیت فرهنگی، سیاسی، علمی و... جامعه المصطفی و کشور را در کشور خودشان دنبال می‌کنند و اطلاع رسانی باعث می‌شود از حساسیت‌های نادرستی که ناشی از عدم اطلاع است کاسته شود.
حجت الاسلام والمسلمین جزایری، معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه، عنوان کرد: دروس از شنبه ۲۰شهریور آغاز شد؛ اما مراسم رسمی افتتاحیه روز پنجشنبه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال جامعه المصطفی سلامت، تحول و تعالی در نظام آموزشی است، بیان کرد: این شعار سه ویژگی را بیان می‌کند این شعار نشان می‌دهد که جامعه المصطفی به سلامت روحی و جسمی اهمیت می‌دهد همچنین در این نهاد مقدس ستاد مبارزه با کرونا تشکیل شده است و برای حفظ سلامت افراد آموزش‌ها به صورت آنلاین خواهد بود و بعد از بهبود شرایط به صورت حضوری می‌شود.
وی ادامه داد: بخش تعالی این شعار نشان می‌دهد نظام جامعه المصطفی به دنبال رشد معنوی و بصیرتی دانش‌پژوهان است و عنصر تحول نیز بیان می‌کند که جامعه المصطفی نمی‌خواهد یه نظام راکد و ایستا باشد و به دنبال پویایی است.
وی افزود: جامعه المصطفی یک نهاد کاملا علمی است که با هدف ارتقا سطح علم و دانش در مخاطبان فعالیت می‌کند و مجموعه‌ای است که با ده‌ها دانشگاه و مجموعه علمی در داخل و خارج از کشور تفاهم‌نامه دارد.
معاون آموزشی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: دانش‌پژوهان جامعه المصطفی متناسب با نیازی که در کشورشان وجود دارد به تحصیل و گذراندن دوره‌های تکمیلی مشغول می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین جزایری اظهار کرد: به واسطه جامعه المصطفی ۵۰۰هزار نفر زبان فارسی را یاد گرفتند که این رقم در هیچ نهادی وجود ندارد و گسترش زبان فارسی، گسترش زبان اسلام، علم، عقلانیت و منطق است.
وی بیان کرد: حدود ۴۰۰ تشکل و انجمن‌های علمی و فرهنگی در مجموعه وجود دارد که علاوه بر رفع شبهات توسط اساتید در جلسات و نشست‌های علمی این گروه‌ها نیز ابهامات و شبهات مطرح و رفع می‌شود همچنین جامعه المصطفی فقط حل شبهه نمی‌کند بلکه طلاب را ورزیده می‌کند تا بتوانند شبهات را مدیریت کنند و در برابر شبهات فعال باشند. 
وی با تأکید بر اینکه جامعه المصطفی نگاهی تقریبی دارد به همین دلیل دانشجویان غیر مسلمان نیز در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: مدرک برخی از دانشجویان خارجی توسط وزارت علوم کشور دانش پژوه صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه نسبت جامعه المصطفی با دانشگاه ادیان مذاهب عموم و خصوص مطلق است؛ اما در عین حال رشته‌هایی داریم که جز اهداف دانشگاه ادیان مذاهب نیست، یادآور شد: هدف ما انتقال علم به مخاطبان است و در همه مجموعه های علمی افرادی نادرست وجود دارند و مجموعه جامعه المصطفی وظیفه انجام تست توانمندی‌های آموزشی و سلامت را به عهده دارد.

انتهای پیام