مهدی فتحی، معاون برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل امور اداری سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: جناب آقای موسوی به تعبیر مقام معظم رهبری جوانِ مومنِ انقلابی است و به تعبیر آقای رئیس جمهور، ایشان برای پست های سیاسی دنبال فردی است که مدارج تحصیلی را طی کرده باشد و دوره 10 تا 15 ساله ای را مدیر بوده باشد که چنین افرادی را رئیس جمهور از بهترین مدیران می داند.

او افزود: طبق معیار آقای رئیس جمهور ، جناب آقای موسوی در دانشگاه در حوزه تأمین اجتماعی  تا عالی ترین مدارج علمی تحصیل کرده است، و در همین زمینه در بیمه سلامت، کمیته امداد و... مدیر شده است که تمامی این سازمان ها در مجموع مربوط به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

معاون برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل امور اداری سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: انتصاب آقای موسوی به عنوان مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نه از مسیر سببی و نه از مسیر نسبی بوده است که بخواهیم او را نقد کنیم بنابراین ایشان نه آقازاده است و نه داماد.

فتحی گفت: آقای موسوی در حوزه تأمین اجتماعی حرفی برای گفتن دارد و سیاست های کلی و برنامه های تحولی را می داند و درباره مسائل جزئی نیز از مدیران متخصص استفاده می کند.

معاون برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل امور اداری سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: انتخاب از مسیر سیاسی به معنی حضور در تشکل های سیاسی است و آقای موسوی شایستگی خود را نشان داده است.

او با بیان اینکه عضو شورای مرکزی یک جبهه قوی و یک جبهه موثر در یک نظام اسلامی کار ساده ای نیست، خاطرنشان کرد: آقای موسوی در سلسله مراتب حزبی به توجه به شایستگی هایی که داشته است، ترقی پیدا کرده است و در نهایت عضو شورای مرکزی جبهه پایداری شده است. ایشان این آمادگی را دارد که برنامه های خود را پیاده کند.

فتحی ادامه داد: مسیر انتخاب مدیر سیاسی همین است و انتخاب شدن افراد برای مناصب سیاسی از راه های دیگر غلط است. جبهه پایداری مدیران با کفایتی دارد.

معاون برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل امور اداری سازمان تامین اجتماعی گفت:  مدیران حرفه ای تنها جزئیات سیستم را می دانند و کلان نگری ها و سیاست های کلی را مورد توجه قرار نمی دهند و مدیران سیاسی برعکس چنین امری هستند در تمام دنیا این دو نوع مدیران کنارهم قرار می دهند بنابراین مدیر سیاسی در پست سیاسی و مدیر حرفه ای در پست های حرفه ای قرار می گیرد تا مکمل هم شوند تا بتوانند سیستم را به هدف غایی برسانند.

فتحی گفت: اتفاقی که در دنیا افتاد این بود که مناصب سیاسی را با ساز و کار های حقوقی تصمیم گیری کنیم و نه با ساز و کار های سیاسی. به طور مثال تصمیم در حوزه تأمین اجتماعی به جای اینکه صرفا سیاسی باشد بهتر است که حقوقی باشد که بر مبنای سیاست های کلی، قوانین بالادستی،قانون های اساسی و.. باشد بنابراین در چنین شرایطی آرمان های مردم محقق می شود.

معاون برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل امور اداری سازمان تامین اجتماعی افزود:  اگر آرمان های بزرگ دیده نشود، گپی که در حال حاضر بین مردم ایجاد شده است، رخ می دهد و مردم درخواست می کنند که آرمان های انقلاب را می خواهیم.

اگر بخواهیم مسئله ی مدیران سیاسی را از منظر حقوق عمومی تحلیل کنیم در تمام رویه این است که پست های سازمانی را به دو دسته ی پشت های حرفه ای و پست های سیاسی تقسیم می شود.

او با بیان اینکه این قانون را از دهه 80 وارد قوانین ایران شد و در حال حاضر قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام می کند که پست های سیاسی مسیر انتخاب افراد شمول را متفاوت از پست های حرفه ای می داند، افزود: فرد در پست های حرفه ای باید سلسله مراتب را به دقت رعایت کند و در بازه های زمانی حاکم باشد.

فتحی گفت: مسیر انتخاب پست های سیاسی، مسیر تشکل ها، احزاب و مسیر های سیاسی است و انتخاب جناب آقای موسوی برای  مدیرسمت عامل جدید سازمان تأمین اجتماعی از مسیر صحیح و درست صورت گرفته است و همچنین ایشان در یک پست سیاسی قرار گرفته است که تمام مصادیق قانون را داراست.

انتهای پیام/3